- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

آغاز طرح ” بهار فاطمی” در منطقه ۲۱ / تا پایان سال ۱۰۰ هزار اصله درخت در منطقه ۲۱ کاشته می شود

شهردار منطقه ۲۱ از آغاز طرح استقبال از بهار در سطح منطقه با عنوان ” بهار فاطمی ” خبر داد .
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱ ، دکتر مصطفی سلیمی شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر بیان داشت : این طرح از اول اسفند ماه سال جاری آغاز و تا پایان فروردین ماه سال آینده به مدت ۶۰ روز ادامه خواهد داشت .
وی با بیان اینکه اساس طرح استقبال از بهار در منطقه ۲۱ بر مبنای نگهداشت کیفی و کمی خواهد بود افزود : موضوعات شاخص در بحث استقبال از بهار ۱۳۹۴ ، طرح کمپین ” آسمان آبی و زمین پاک ” با تأکید بر تفکیک پسماند از مبدأ خواهد بود .
شهردار منطقه ۲۱ همچنین از کاشت ۵۰ هزار اصله درخت از ابتدای آغاز بکار طرح استقبال از بهار در سطح منطقه خبر داد و گفت : تلاش ما اینست که تا پایان سال جاری تعداد درخت های کاشته شده به ۱۰۰ هزار اصله برسد که این درختان هم مثمر و هم غیر مثمر هستند که علاوه بر کاشت در بوستان ها و معابر در پادگان های نظامی و کارخانجات سطح منطقه هم کاشته خواهند شد .
دکتر سلیمی همچنین از توزیع رایگان نهال بین شهروندان سطح منطقه در هفته منابع طبیعی خبر داد و بیان داشت : شهروندان از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ میتوانند درخواست کاشت نهال در منزلشان را داشته باشند که در اینصورت اکیپ های درختکاری با مراجعه به درب منزل شهروندان بصورت رایگان عمل کاشت نهال را انجام خواهند داد .
این مقام مسئول از اقدامات در دست انجام معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه در آستانه سال جدید نیز به موارد مرمت و بازسازی سرپناه ایستگاههای اتوبوس و گاردریل بزرگراهها ، ساماندهی چراغهای راهنمایی و رانندگی در ۱۴ تقاطع ، اجرای خط کشی های سطح معابر ، نصب تابلوها و علائم ترافیکی در بزرگراهها و انجام اصلاحات هندسی جهت ایمن سازی سطح معابر منطقه اشاره داشت .
شهردار منطقه ۲۱ عنوان کرد : با توجه به تأکید شهردار تهران جهت اجرای طرح نمادسازی خط سفید ، معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز در آستانه سال جدید و طرح استقبال از بهار ، مواردی از قبیل : خط کشی خط ایست تقاطع های بلوار شیشه مینا ، بلوار لاله و بلوار گلها ، تراش آسفالت بلوار یاس و همچنین نصب دوربین ثبت تخلفات در بلوار گلها را در دستور کار دارد .
وی همچنین اظهار داشت در راستای برنامه های طرح استقبال از بهار برنامه هایی از قبیل برگزاری کلاس آموزشی با موضوع چهارشنبه سوری و خطرات آن ، عوارض ماندگار جسمی در خانه تکانی های غیر اصولی ، پیشگیری از چاقی و اضافه وزن با رژیم غذایی مناسب در ایام نوروز ، آداب مسافرت ، توزیع بسته های آموزشی با موضوع خط سفید ، حقوق و تکالیف شهروندی در دستور کار منطقه قرار دارد .
این مقام مسئول در خصوص برنامه های فرهنگی در طرح استقبال از بهار در سطح منطقه نیز گفت : اداره فرهنگی منطقه برنامه هایی از قبیل برپایی ایستگاه صلواتی در میدان اصلی تهرانسر بمناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه اول ، برگزاری غبارروبی مزار شهدای گمنام شهرک پاسداران ، شهرک غزالی و وردآورد و دیدار با خانواده شهدا در سطح نواحی سه گانه با حضور همه مسئولین منطقه ای ، را در دستور کار خود داده است .
وی همچنین از حمایت از افراد نیازمند و بی بضاعت و بانوان سرپرست خانوار سطح منطقه در هفته احسان و نیکوکاری خبر داد .
شهردار منطقه ۲۱ ضمن بیان اینکه هویت بخشی فضای بصری منطقه و فضاسازی بوستان های محوری منطقه جهت استقبال از مسافران نوروزی و اجرای طرح بهار فاطمی ، نیز در دست اقدام است گفت : آراستگی مساجد و اماکن مذهبی ، برپایی سفره هفت سین فاطمه در مساجد ، سرای محلات و برخی میادین منطقه ، برپایی ایستگاه فرهنگی در میدان کمال الملک تهرانسر بمناسبت روز جمهوری اسلامی و اجرای ویژه برنامه های متنوع در این روز نیز از دیگر برنامه های این اداره در راستای اجرای طرح استقبال از بهار است .
دکتر سلیمی در ادامه از برپایی و استقرار ایستگاه استقبال و بدرقه مسافران نوروزی در ورودی محور اتوبان کرج – تهران در بوستان قوری چای ناحیه سه ، ورودی آزادگان جنب ناحیه دو و بوستان نرگس در ناحیه یک این منطقه خبر داد و بیان داشت : علاوه بر برپایی و استقرار ایستگاه استقبال و بدرقه مسافران نوروزی آماده سازی فضای اسکان موقتی در بوستان قوری چای نیز توسط معاونت زیست محیطی و خدمات شهری منطقه در دست اقدام است .
وی همچنین افزود : برگزاری تورهای گردشگری با توجه به محورهای شناخته شده توسط کانون های گردشگری و خانه های رفاه محلات ۱۷ گانه ، تهیه و توزیع نقشه های گردشگری شهر تهران جهت ارائه به مسافران و شهروندان ، برگزاری کلاس های پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه ایام نوروز در سرای محلات ، همکاری و استقرار هلال احمر و نیروهای امدادی در مبادی ورودی ایستگاه استقبال و بدرقه مسافران نوروزی در محور کرج – تهران از دیگر برنامه های مرکز خدمات رفاهی و اجتماعی منطقه است .
شهردار منطقه ۲۱ همچنین از برگزاری ویژه برنامه های متنوع از سوی اداره سلامت منطقه نیز خبر داد و گفت : خانه های سلامت منطقه به مانند سال های گذشته به مناسبت استقبال از بهار فاطمی ، اقدام به برگزاری برنامه های متنوعی مانند برگزاری کلاس های آموزشی با عنوان کلاس آموزشی خطرات چهارشنبه سوری ، کلاس تغذیه سالم در عید نوروز و کلاس توصیه های لازم ویژه افراد دیابتی برگزاری جشنواره غذای سالم ، شیرینی ، سبزه و سفره هفت سین ، تورهای تفریحی و زیارتی به بوستان جوانمردان ، بازار گل تهران، آبشار تهران و امام زاده صالح در نوروز کرده است .
دکتر سلیمی در پایان ضمن آرزوی داشتن سالی سرشار از سلامتی و بهروزی برای تمامی شهروندان تصریح کرد : همچنین در ایام نوروز در هر ناحیه یک پایگاه سلامت آماده ارائه خدمات به مسافرین نوروزی با غرفه های ویزیت پزشک ، غربالگری قند و فشار خون ، مشاوره پزشکی و روان شناسی است .