- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

جشن درختکاری در میدان آزادی برگزار شد

جشن درختکاری با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا ، دانش آموزان ، مدیران و مسئولان در میدان آزادی برگزار و حدود ۶۰۰ اصله چنار در تپه های اطراف کاشته شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ ، در راستای اجرای کمپین”آسمان آبی ، زمین پاک” و همزمان با فرارسیدن هفته درختکاری ، طرح کاشت ۶۰۰ اصله درخت چنار با بن بالای ۳۰ سانت در دستور کار شهرداری منطقه ۹ قرار گرفت.
علی اکبر کریمی پور معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۹ در جشن درختکاری با اشاره به سنت و مذهب در خصوص احترام به درخت و کاشت درخت گفت: مدیریت ارشد شهرداری تهران در راستای توسعه و افزایش فضای سبز پایدار برنامه های ویژه ای را در دستور کار قرار داده تا ریه های تنفسی پایتخت گسترش یابد.
وی با اشاره به افزایش فضای سبز منطقه ، رشد این سرانه را چشمگیر دانست و گفت: با توجه به مشارکت مجموعه مدیریت پادگان های داخل محدوده ، فرودگاه و اماکن نظامی ، توسعه فضای سبز فضاهای بلااستفاده اجرایی شد و این روند تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهد داشت.
کریمی پور با بیان بعضی از آلودگی ها مانند آلودگی آب نمود عینی دارد نیز گفت: مباحث معضلات زیست محیطی زیاد شده و تبعات آن را در جامعه می بینیم و براساس اهمیتی که مدیران و مسئولان در سالهای اخیر به این موضوع قایل شده اند ، در حال حاضر آلودگی هوا نیز توجه تمامی آحاد جامعه را به خود جلب کرده و برنامه های مختلفی در راستای کاهش آن اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: آلودگی هوا معضلی است که همه با آن مواجه هستیم و با توجه به حساسیت این موضوع ، شهرداری تهران در سالهای اخیر طرح ها و برنامه های ویژه ای را دنبال کرده است.
معاون شهردار منطقه ۹ ادامه داد: یکی از این برنامه ها ، کاشت درخت و توسعه فضای سبز پایدار بوده و این شهرداری نیز به سهم خود اقدامات ویژه ای را انجام داده که می توان به افزایش ۱۴۰ هکتاری فضای سبز در محدوده پایگاه یکم شکاری و فرودگاه مهرآباد اشاره کرد.
وی از مشارکت فضاهای خصوصی نظیر اماکن نظامی ، منازل مسکونی ، مدارس و ادارات سطح محدوده در توسعه فضای سبز تقدیر و تشکر کرد و گفت: در طول سالجاری اقدامات ویژه ای انجام شد و در کنار این برنامه ها ، استفاده از سیستم های نوین آبیاری نیز را در دستور کار داشتیم.