- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

مشارکت ۱۱ هزار نفری شهروندان و انتخاب شورایاران محله جدید فرودگاه مهرآباد

براساس انتخابات شورایاری محلات منطقه ۹ صورت گرفت؛
شهردار منطقه ۹ گفت: براساس چهارمین دوره انتخابات شورایاری محلات شهر تهران حدود ۱۱ هزار نفر در منطقه ۹ مشارکت کردند و علاوه بر شورایاران ۸ محله منطقه ، محله جدید فرودگاه مهرآباد نیز نخستین اعضای شورایار خود را شناخت.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ ، سیدعلیرضا حسینی در خصوص هماهنگی های صورت گرفته برای انتخابات شورایاری گفت: کارهای خوب و اساسی در زمینه انتخابات شورایاری محلات شد و به لحاظ کمی و کیفی ارتقا یافت و این شهرداری با تمام توان و بسیج امکانات مشارکت ویژه ای در این انتخابات را نشان داد.
وی افزود: پیش از برگزاری انتخابات ، نشست های هم اندیشی منظمی با کاندیداها ، ناظرین انتخاباتی و ائمه جماعات و بازدید های میدانی مختلفی برگزار شد تا با تعامل و هماهنگی مناسب چهارمین دوره این انتخابات انجام شود.
حسینی با بیان اینکه حضور شهروندان منطقه در پای صندوق های اخذ رای چشمگیر بود نیز گفت: ۴۴ صندوق در پایگاههای انتخاباتی چهارمین دوره انتخابات شورایاری محلات منطقه ۹ مستقر بود تا شهروندان افراد اصلح را از میان ۳۲۰ کاندیدا انتخاب کنند.
وی تصریح کرد: پایگاه های انتخاباتی در ۳۰ مسجد و ۱۴ مدرسه محلات منطقه ۹ جانمایی شد و با توجه به تمهیدات شهرداری برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات و رفع مشکلات احتمالی شهروندان بیش از ۵۵۰ نفر در قالب هیئت اجرایی، نظارت و محلات درپایگاه های انتخاباتی مستقر و پاسخگوی سوالات احتمالی شهروندان و کاندیداهای شورایاری بودند.
شهردار منطقه ۹ خاطرنشان کرد: نهاد شورایاری به عنوان عاملی در افزایش تعلق اجتماعی شهروندان به شهر و احیای هویت محله‌ای عمل می‌کند.
وی با اشاره به مرزبندی جدید محلات پایتخت و کاهش آن به ۳۵۴ محله گفت: بر همین اساس یک محله به محلات منطقه ۹ افزوده شد که محله فرودگاه مهرآباد بود و طی این انتخابات نخستین اعضای شورایاری خود را شناخت.
به گفته وی براساس اعلام هیات نظارت بر انتخابات شورایاری های محلات تهران ، میزان مشارکت شهروندان منطقه ۹ نسبت به دوره قبل بسیار قابل توجه بود که نشان از استقبال شهروندان در مدیریت محله را داشت و این موضوع راه نهادینه کردن مشارکت شهروندان را هموار می کند.
برپایه این گزارش، محمد خبازها قائم مقام شهردار منطقه ۹ به همراه دیگر مسئولان و مدیران همزمان با روز انتخابات از پایگاه های انتخاباتی و شعب اخذ رای بازدید کرد.