طی نوروز امسال در منطقه 22 صورت می گیرد؛

تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به شهروندان و گردشگران...

تاریخ انتشار: 16 مارس 2015 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه۲۲ گفت: « منطقه ۲۲ این قابلیت را دارد که به یکی از مقاصد اصلی گردشگران نوروزی بدل شود . در راستای تحقق اهداف گردشگری، ستاد تسهیلات نوروزی تشکیل و هدایت و هماهنگی لازم را بین نهادهای مختلف ایجاد می کند تابتوانند خدمات رسانی بهتری در اختیار گردشگران قرار دهد. »
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲ ، قاسم مولایی شهردار منطقه با اشاره به اهمیت بحث گردشگری نوروزی گفت: « با توجه به رویکرد فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در بحث گردشگری نوروزی هدف اما جلب توجه شهروندان تهرانی و بدنبال آن تمامی کسانی است که به منظور سپری کردن اوقات فراغت نوروزی خود به تهران سفر می کنند. شهرداری به عنوان مجری خدمات گردشگری در این زمینه وارد عمل می شود تا با ارائه خدمات به آنها سفری به یاد ماندنی را برای آنها رقم بزند.»
وی افزود: « هدف از اجرای برنامه فرهنگی و اجتماعی در نوروز این است تا تهران نه تنها به عنوان مقصدی برای سفرهای روزمره بلکه به عنوان مقصدی برای گردشگری به گردشگران شناسانده شود و ستادهای گردشگری نوروزی تلاش می کند تا با اجرای برنامه های فرهنگی در این ایام و شناسایی قابلیت های مختلف منطقه ۲۲ به شهروندان، منطقه را به عنوان یک فضای فرهنگی و اجتماعی معرفی کنند. »
مولایی با توجه به ظرفیت های بسیار بالای منطقه در بحث گردشگری، اکوتوریسم و طبیعت گردی خاطرنشان کرد:« گردشگری نوروزی کارکردها و اثرات مثبت بسیار زیادی دارد که ایجاد فرصت های شغلی، شناسایی ظرفیت های فرهنگی،اجتماعی وگردشگری منطقه و ایجاد فرصت های بیشتر برای توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر منطقه بخشی از این کارکردها به شمار می رود. »
شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به اولویت بندی های شهرداری منطقه برای توسعه گردشگری در ایام نوروز تصریح کرد: « به منظور شناساندن هرچه بهتر منطقه به شهروندان برنامه های گردشگری پیش بینی شده برای نوروز در منطقه پس از ایام نوروز متوقف نخواهد شد و بعد از تعطیلات این برنامه ها مورد بازبینی مجدد قرار خواهد گرفت.
به گفته مولایی برگزاری مراسم بازید از خانواده معظم شهدا در هفته پایانی سال، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام، تقدیر از نویسندگان و شعرای فاطمی، برگزاری مسابقه فیلم و عکس فاطمی، برگزاری مراسم یادیار به مناسبت پنجشنبه آخر سال، اجرای برنامه های بهار مساجد، برپایی نمایشگاه عکس، برگزاری گرامیداشت سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، توسعه و تکمیل طرحهای دیواری و نصب پلاکاردها و بنرهای فرهنگی با هدف ترویج شعائر اسلامی،طرح سفره طبیعت به مناسبت روز طبیعت، برنامه دوست سبز به مناسبت روز درختکاری، برپایی ایستگاههای فرهنگی و تندرستی و نشست های ادبی، مسابقه پیامکی نوروزی و مسابقه نقاشی و انشا نویسی با موضوع عید نوروز بخشی از فعالیت های فرهنگی اجتماعی منطقه۲۲ خواهد بود.
مولایی افزود: « شهرداری منطقه۲۲ نیز تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا تمام خدمات و امکانات محلی به نحوی سازمان یابد که بتواند رضایت گردشگران را جلب کند و در عین حال در راستای اجرای فعالیت های فرهنگی خود و با توجه به تقارن افاطمیه و نوروز این ایام را به فرصتی مناسب برای بهره برداری هرچه بیشتر از فضای معنوی این ایام تبدیل کند. شهرداری منطقه ۲۲ گام اول برنامه های خود در ایام نوروز را ساماندهی خدمات گردشگری منطقه قرار داده و تلاش می کند تا با همکاری ستاد گردشگری نوروزی به ساماندهی و هماهنگی فعالیت های گردشگری منطقه بپردازد تا این برنامه ها هماهنگ و سازمان یافته اجرایی شود.»

چاپ چاپ