تاریخ انتشار: 22 مارس 2015 - اخبار

تاکید بر ارائه آموزشهای قرآنی در مساجد و اعلام همکاری شهرداری منطقه در این زمینه...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در جلسه پایان سال ۹۳ شهردار منطقه ۲۲ با ائمه جماعات مساجد صورت گرفت؛

شهردار منطقه۲۲ در جلسه پایان سال خود با ائمه جماعات این منطقه گفت: « مشارکت و بکارگیری تخصص و توان شهروندان در اداره امور شهر یکی از راههای رسیدن به امنیت اجتماعی است. ائمه جماعات ضمن هدایت شورایاران، خط مشی منتهی به تقویت نظام و جامعه را برای آنها مشخص کنند.»

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، قاسم مولایی در نشست پایان سال ائمه جماعات منطقه با اشاره به اینکه سالی که ابتدا و انتهایش به نام حضرت فاطمه زهرا (س) مزین شده است، سالی نیکوست، گفت: « در بحثهای اجتماعی یکی از موضوعاتی که باید در جامعه پیاده کنیم، فرهنگسازی است که ابعاد متفاوتی دارد و موضوع سرمایه اجتماعی و اعتماد و اعتبار ناشی از همین سرمایه اجتماعی، یکی از موارد قابل اهمیت در این باره است. اما آنچه که در این میان مهم است توجه به این نکته است که اینکه چقدر از این اعتبار و اعتماد می توان در جهت پیشبرد اهداف اجتماعی و فرهنگی و ایجاد محبت، همدلی و همبستگی میان اعضای جامعه استفاده کرد.»

شهردار منطقه۲۲ با یادآوری برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری ها در شهر تهران و استقبال قشر تحصیل کرده برای حضور در شورایاریها افزود: « انتخابات شورایاری ها نماد اصلی مردم سالاری دینی و همیاری در جهت ترویج مشارکت های اجتماعی است. از این رو، تشویق و ترغیب مردم در اداره امور شهر یکی از راههای دستیابی به انسجام اجتماعی در بحث مدیریت شهری است و تشویق به مشارکت و بهره گیری درست از توان، تجربه و تخصص شهروندان در قالب برنامه های مشارکتی در این حوزه قابل توجه مسئولان است.»

مولایی در ادامه صحبتهای خود خاطرنشان کرد: « شهرداری تهران از ابتدای سال ۹۳ درراستای تحقق مدیریت جهادی و رسیدن به اهداف فرهنگی و اجتماعی، ۳ رویکرد هویت دینی، سبک زندگی و تغییر رفتار و نگرش سرلوحه فعالیتهای خود قرار داده و در صورتی که در رفتار و نگرش شهروندان تغییراتی ایجاد شود، می توان گفت در جهت تحقق اهداف اجتماعی و فرهنگی قدمی بزرگ برداشته شده است. شورایاران پل ارتباطی میان شهروندان و مسئولان هستند و تقویت آنان از سوی مدیران و مسئولان شهری با توجه به نیازهای جامعه ضروری است. ائمه جماعات مساجد نیز باید در این حوزه وارد شده و با همکاری شورایاران خط و مشی هایی را که در نهایت به تقویت نظام و جامعه منتهی می شود را پیگیری کنند. سراهای محله های موجود هم باید با محوریت مساجد و روحانیون این موضوع را در چارچوب ضوابط تعیین شده راهبری کنند.»

شهردار منطقه ۲۲ در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به همزمانی نوروز ۹۴ با ایام فاطمیه و تاکید بر اجرای طرح آسمان آبی، زمین پاک در قالب طرح خط سفید نیز تصریح کرد: « هدف از اجرای طرح خط سفید در شهر تهران در درجه اول احترام به حقوق شهروندی، کاهش بار ترافیکی، آلودگی هوا و آرامش روحی و روانی برای شهروندان است و ائمه جماعات مساجد نیز باید در راستای تغیر فرهنگ و نگرش مردم و سالم سازی فضای جامعه، همکاری های لازم را با شهرداری داشته باشند. »

مولایی در خصوص برگزاری برنامه های روز طبیعت نیز توصیه هایی داشت و از روحانیون حاضر در جلسه خواست برگزاری نماز جماعت را در راس فعالیتهای این روز داشته باشند. وی همچنین بر ارائه آموزشهای قرآنی در مساجد و آمادگی شهرداری منطقه برای ارائه هرگونه کمکی در این زمینه تاکید کرد.

شایق معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز در بخشی از این جلسه با تاکید بر تعمیق فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی با همکاری مدیران فرهنگی و روحانیون خاطر نشان کرد: « برگزاری کلاسهای آموزشی و فرهنگی در مساجد برای شهروندان می تواند دراین زمینه راهگشا باشد.»

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲، مسجد را مهمترین پایگاه برای عملیاتی کردن اهداف فرهنگی در جامعه برشمرد و گفت: « روحانیون اساس و محور فعالیت های فرهنگی در مساجد هستند و توجه به مفاهیم و فرهنگ قرآن و اهل بیت در جامعه در سایه هدایت و رهبری آنها می تواند نقش اثرگذاری در تربیت جوانان داشته باشند. استفاده از دانش و توانمندی روحانیون در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی منطقه و تقویت بنیان های فکری نسل جوان کارساز خواهد بود.»
گفتنی است در این برنامه که با شرکت تمامی ائمه جماعات مساجد منطقه ۲۲ همراه بود، حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده رییس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران، حجت الاسلام والمسلمین میرشاه ولد رییس امور مساجد شمال غرب تهران همچنین حجت الاسلام و المسلمین نیک نژاد رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران نیز دعوت داشتند اما در این جلسه حضور پیدا نکردند.

Click here to Reply or Forward

چاپ چاپ