پیام تسلیت حمیدازموده شهردار بهشهر به محضر خانواده محترم عسگری نویسنده و چهره ماندگار تاریخ اشرف البلاد با  گنجینه ایی ازآثار تاریخی ارزشمند در گذشت
تاریخ انتشار: 03 آوریل 2015 - اخبار

پیام تسلیت حمیدازموده شهردار بهشهر به محضر خانواده محترم عسگری نویسنده و چهره ماندگار تاریخ اشرف الب...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی بهشهر علی بابا عسگری از چهرهای ماندگار تاریخ اشرف البلاد روز ۸ فروردین ۱۳۹۴ دار فانی را وداع گفت. گفتنی است این نویسنده نامدار در سال ۱۳۵۰ کتاب اشرف‌ البلاد را ویژه تاریخ بهشهرنگاشته و از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۹۱ کلیه نقشه‌ها و اطلس ها در مؤسسه جغرافیایی سحاب با فعالیت و نظارت ایشان ویراستاری، چاپ و منتشر شده است..
از تألیفات استاد می توان به :
۱- اطلس جهان در عصر فضا سال ۱۳۴۳
۲- اشرف البلاد سال ۱۳۵۰
۳- جغرافیای کشورهاسال ۱۳۵۱
۴- نقشه هزارجریب سال ۱۳۶۵
۵- نقشه مدینه منوره سال ۱۳۷۵
۶- نقشه کتاب دانشنامه علی‌بن‌ابی‌طالب (ع)
۷- تهیه نقشه کتاب دانشنامه امام حسین (ع)
۸- تهیه نقشه کتاب غدیر عاشورا(سال ۱۳۹۱) و …. اشاره کرد. همچنین زندگینامه استاد علی بابا عسگری در قالب کتابی تحت عنوان (یادگار عُمر) به رشته تحریر درآمده است.
پیام تسلیت:
آن پیک نامور که رسید از دیار دوست آورد حرز جان زخط مشکبار دوست

خانواده معزز ومحترم عسگری
درگذشت استاد فرزانه، صاحب اندیشه وقلم، نویسنده ، معلم و مورخ فرهیخته مرحوم “علی بابا عسگری” که عمر گرانبهای خویش را صرف تحقیق ، پژوهش ، خدمت به فرهنگ و تاریخ مرز و بوم مازندران بویژه شهرستان بهشهر در کتاب تارخی اشرف البلاد را داشته خاطرمان را بسیار مکدر ساخته است. حال ازملک ادب ِ نادره گویان و فرزانگان به یاد آن چهره ماندگارکه خلق اثارجاودانه اش درحوزه تاریخ برای دانش پژوهان گنجینیه ای پایان ناپذیربوده ،پیام تسلیت و ابرازدردمندیمان را به محضرشماخانواده محترم و همه نویسندگان و مورخان اعلام داشته واز خداوند یکتا رفیع درجات دربهشت أعلا و مزید فضل را برایشان خواهانیم .
حمیدازموده
شهردار بهشهر

چاپ چاپ