تاریخ انتشار: 05 آوریل 2015 - اخبار

شهردار اصفهان تاکید کرد: زیرساخت های نرم افزاری جذب گردشگر در اصفهان فراهم شود...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار اصفهان عنوان کرد: اصفهان ظرفیت های بسیاری برای جذب گردشگر دارد ولی در زمینه جذب گردشگر ضعف هایی داریم که باید بر طرف شود و در کنارتامین زیر ساخت های سخت افزاری، باید زیر ساخت های نرم افزاری جذب گردشگر نیز باید تامین شود.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد با بیان اینکه شهر ما سایبان آرامش، آسایش و مظهر افتخار ، اقتدار و ارمغان گرانبها از قرون و اعصار است، گفت : اصفهان شهری سر بر آورده از حوادث کوچک و بزرگ تاریخ و گنجینه ای از ارزش های والای دینی، تاریخی، فرهنگی و هنری است که نه تنها برای ساکنان آن که مورد علاقه و توجه خاص همه ایرانیان و مردمان علاقمند به فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی در جهان است.
وی با اشاره به اینکه اصفهان ظرفیت های بسیاری برای جذب گردشگر دارد،عنوان کرد : در زمینه جذب گردشگر ضعف هایی داریم که باید بر طرف شود.
شهرداراصفهان به اهمیت توسعه گردشگری اشاره کرد و افزود:در حوزه گردشگری باید مباحث سخت افزاری و مباحث نرم افزاری را به صورت توام دنبال کنیم.
دکتر سقائیان نژاد به اهمیت زیرساخت های سخت افزاری در جذب گردشگر نظیر حمل و نقل اشاره و تصریح کرد: در کنار زیر ساخت های سخت افزاری باید زیر ساخت های نرم افزاری نیز تامین شود. شهردار اصفهان بیان کرد: اگر نتوانیم برای جذب گردشگر برنامه ریزی کنیم با مشکل مواجه می شویم.
به گفته وی اصفهان از ظرفیت مناسبی در حوزه سخت افزاری برخوردار است و باید برای تامین زیر ساخت های نرم افزاری تلاش شود .
دکتر سقائیان نژاد بر ضرورت مدیریت واحد درحوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری تلاش می کند و تعامل خوبی میان شهرداری و میراث فرهنگی برقرار است.
شهردار اصفهان بیان کرد: اگرچه وظیفه اصلی در حوزه گردشگری برعهده میراث فرهنگی است، اما شهرداری برای کمک به توسعه گردشگری اعلام آمادگی می کند.
وی به ظرفیت های اصفهان برای توسعه گردشگری اشاره و تصریح کرد : ۲۰ هزار اثر تاریخی در استان اصفهان وجو دارد و آثار تاریخی اصفهان که به ثبت ملی رسیده است و هم زیستی مسالمت آمیز ادیان الهی در کنار هم از ظرفیت های اصفهان برای جذب گردشگر است.
دکتر سقائیان نژاد تاکید کرد : اگرچه باید برای جذب گردشگر تلاش کرد، اما باید توجه داشت که نباید به هر قیمت جذب گردشگرکرد.
به گفته وی با حضور توریست ها نباید هویت ما از دست برود و فرهنگ اصیل ما نباید تحت الشعاع جذب گردشگر قرار بگیرد.
اداره ارتباطات رسانه ای
روابط عمومی شهرداری اصفهان

چاپ چاپ