- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

برگزاری برنامه های متنوع به مناسبت هفته سلامت در منطقه ۲۱

به مناسبت هفته سلامت ( ۱ تا ۷ ) اردیبهشت ماه ، سرپرست شهرداری منطقه ۲۱ از اجرای برنامه های متنوع در سطح منطقه خبر داد .
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱ ، دکتر پیمان پور نصر سرپرست شهرداری منطقه ضمن بیان این خبر گفت : مانند سنوات گذشته اداره سلامت منطقه برنامه های ویژه و متنوعی را در هفته سلامت ویژه شهروندان در نظر گرفته است .
وی افزود : نواختن زنگ سلامت در مدارس ، برپایی دهکده سلامت در پارک نرگس و استقرار غرفه های متعدد ، اجرای نمایش های میدانی ، تهیه و توزیع اقلام آموزشی و بهداشتی ، غربالگری دیابت ، پدیکولوز و سرطان سینه ، از برنامه های در دست اجرای اداره سلامت منطقه خواهد بود .
سرپرست شهرداری منطقه ۲۱ در ادامه همچنین از برگزاری دوره های آموزشی به صورت کلاس و کارگاه با تاکید بر تغذیه سالم و امنیت غذایی ، برگزاری مسابقات ورزشی و هنری نیز خبر داد و اظهار داشت : عیادت از بیماران و سالمندان ، تقدیر از فعالان عرصه سلامت ، نیز در هفته سلامت اجرا خواهد شد .
دکتر پور نصر گفت : در هفته سلامت جشنواره غذای سالم ، تورهای سلامت ، همایش های پیاده روی توسط اعضای کانون ها ، همایش های متعدد با محوریت تغذیه سالم ، تعیین قد و وزن و سنجش میزان BMI ( توده بدنی ) و ده ها برنامه دیگر نیز ویژه شهروندان برگزار می شود .
این مقام مسئول در پایان با اشاره بر اهمیت و جایگاه بسیار مهّم سلامت و سهم آن در تحقق توسعۀ پایدار ، بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهادهای دولتی و غیر دولتی تاکید کرد و افزود : هفته سلامت فرصت مغتنمی است تا با بازنگری و نگاه مجدد به توانمندی¬ها ، دستاوردها و انتظارات موجود ، در مسیر تحقق سلامت شهروندان در قالب یک برنامۀ منسجم و کلان همراه با سایر دستگاههای مسئول گام برداریم .