سایت کمپوست با ظرفیت تولید ماهیانه یک و نیم تن کود خالص در منطقه ۲۲ راه اندازی می شود
بزودي در راستاي اجراي طرح آسمان آبي، زمين پاك؛

سایت کمپوست با ظرفیت تولید ماهیانه یک و نیم تن کود خالص در منطقه ۲۲ راه اندازی می شود...

تاریخ انتشار: 06 آوریل 2015 - اخبار, خواندني هاي برگزيده‌
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

با راه اندازی سایت کمپوست در محدوده شمال غرب پایتخت به زودی شهرداری منطقه ظرفیت تولید کود خالص از زباله های تر تولیدی ساکنان خود را ماهیانه تا یک و نیم تن افزایش می دهد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، این سایت با ۱۵۰ متر مربع مساحت و ارتفاع ۴ متر، قابلیت جانمایی ۵ دستگاه تولید کمپوست را دارد که تاکنون ۳ دستگاه آن برای جانمایی در این سایت خریداری شده است.
قاسم مولایی شهردار منطقه ۲۲ در این باره گفت: « دستگاههای کمپوست بدون بو و تولید شیرابه، با قابلیت جلوگیری از تجمع حشرات و جانوران موذی دارای ۲ مخزن جداگانه است که در بازه زمانی ۱۴ روزه ۲۰۰ لیتر زباله تر را به کود خالص تبدیل می کند؛ به این صورت که زباله های تر برای ۷ روز در مخزن اول ذخیره می شوند و سپس بصورت خودکار وارد مخزن دوم شده و در ۷ روز باقیمانده با افزودن خاک اره، مقدار نیتروژن و کربن آنها تنظیم می شود و کود خالص بدست می آید. »
وی در ادامه افزود: « اگرچه دستگاههای کمپوست تهیه شده قابلیت دپوی تا ۴۰۰ لیتر زباله تر را دارد، اما برای تولید کود استاندارد ۲۰۰ لیتر زباله در مخازن این دستگاه ذخیره می شود. هر یک و نیم تن کود کمپوست به دست آمده ، قابلیت ترکیب و افزوده شدن با ۶ تن خاک و غنی سازی آن را دارد.»
به گفته شهردار منطقه ۲۲، دستگاه کمپوست تهیه شده قابلیت نصب در برجهای مسکونی را نیز دارد و یک دستگاه آن می تواند زباله های تر ۲۰۰ واحد با سرانه ۳ نفر را به کود خالص تبدیل کند.
مولایی خاطرنشان کرد: « این اقدام در راستای اجرای طرح آسمان آبی و زمین پاک همچنین اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله صورت می گیرد. از مدتی پیش یک دستگاه کمپوست نیز در بازار میوه و تره بار نگین واقع در ناحیه ۳ نصب شده که زباله های تر تحویلی ساکنان ناحیه را به کود کمپوست تبدیل می کند.»

چاپ چاپ