- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

حضور سیاسی فاطمه زهرا(س) شیوه مدبرانه ایی بوده است / زنان، رهبران اولیه هدایت فکری و اعتقادی جامعه هستند

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی بهشهر ،حمیدازموده شهردار بهشهر به مناسبت میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن پیام تبریک خویش را اعلام داشته اند.
حمیدازموده شهردار بهشهر با این عنوان که فاطمه زهرا(س) اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضائل میباشدگفت:
بانوان این مرز و بوم در مکتب آن حضرت تربیت یافته وبانوان ایرانی بهترین موقعیت را در حرمت گذاری به حدود و حقوقشان دارند و واقعیت های افتخار برانگیزی چون مشارکت های بی نظیر سیاسی و اجتماعی که همه به برکت انقلاب و اسوه گیری از وجود گرانقدر حضرت زهرا ( س ) به دست آمده، موید و گواه آن است.
حمیدازموده ادامه داده است:
الفبای حقوق خانواده در اسلام، بر پایه محبت پی ریزی شده و نقش آفرین هستی ، زن را نقش آفرین تاریخ آفریده است چرا که زن، کانون هستی و پایگاه مهرورزی و عشق خانواده، مرکز آموزش صفا، صمیمیت، ایثار و عطوفت به همگان است.
شهردار بهشهر با تاکید به نقش اجتماعی بانوان اذعان داشت:
اگر زن از ایفای نقش اجتماعی محروم شود، از رشد اجتماعی او کاسته می شود و جامعه ای که زنان آن از رشد فکری واجتماعی محروم باشند. مسلّماً جامعه رشد یافته ای نخواهد بود ، زیرا جامعه از آحاد انسان هایی تشکیل می شود که با تربیت ها و فرهنگ های متفاوتی از خانواده ها شکل می گیرند و وارد اجتماع می گردند.
در پایان حمیدآزموده تاکید داشته است:
زنان، رهبران اولیه هدایت فکری، اعتقادی و عاطفی جامعه هستند و وظیفه اصلی آنان، فروزان ساختن مشعل پر مهر و صفا و صمیمیت خانواده و حفظ اساسی و بنیان این کانون هدایت است بنابراین بهانه حضور در عرصه فعالیت های اجتماعی جهت تداوم مسئولیت ها نباید باعث انحطاط شأن و منزلت انسانی زنان گردد و بی بندوباری و فساد اخلاقی را دامن زند و در نتیجه زمینه از هم گسیختگی نظام خانواده و فرو پاشی آن را فراهم کند.
آزموده ادامه داده است:
اسلام در نگرش خود به زن، با آفرینش ریحانه نبی و انسیه حوراء، نشان داد که دین جامعی است که زن تحقیر شده در جاهلیت دیروز و غرب زده امروز را نه تنها باور ندارد، بلکه تقبیح می کند و الگوی ایده آل زن مسلمان را فاطمه زهرا علیهاالسلام می داند تا بهانه برای هیچ زن مسلمانی باقی نماند که ما اسوه و الگویی نداشتیم تا با تمسّک به او بتوانیم انحراف و باطل را تشخیص دهیم و یا به خود اجازه دهیم که وارد عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شویم چرا که حضور سیاسی فاطمه زهرا(س) شیوه مدبرانه ایی بوده است.
روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی بهشهر