- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

بازدید شهردار منطقه سه از کارگاه خوداشتغالی محله رسالت؛ خیریه ای در محله رسالت با ابعاد بین المللی

در این بازدید که جمعی از همکاران شهردار نیز وی را همراهی می کردند، بازدید از روند اقدامات انجام شده در این مرکز خیریه انجام گرفت و طی آن مراحل آماده سازی برای عرضه در بازار داخلی و صادرات به کشورهای همسایه بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی منطقه سه شهرداری مشهد، مدیر این خیریه با تاکید بر نیاز به توجه بیشتر به مناطق محروم و کم برخوردار شهر تاکید کرد: هدف خیریه کمک به زنان سرپرست خانوار و کمک به ایتام با رویکرد اشتغال زایی است. اساساً در رویکرد اشتغال زایی هدف رفع مشکلات اقتصادی خانوار و از بین بردن تکدی گری است. در این راستا برای زنان سرپرست خانوار در زمینه ی توانایی هایشان محیط اشتغال ایجاد کردیم و برای بانوانی که برای کار در محیط های بیرون با دشواری مواجه هستند ابزار کار در منزل مانند چرخ خیاطی فراهم نموده ایم و محصولاتی را که عموماً‌در حوزه ایمنی است تولید میکنند برای توزیع در بازار داخلی و بازارهای بین المللی کشورهای همسایه تحویل می دهیم.
در این بازدید شهردار منطقه سه نیز با تجلیل از اقدامات صورت گرفته در این خیریه گفت: قطعاً یکی از عوامل عقب ماندگی و توسعه نیافتگی در جوامع معضل اشتغال و بیکاری است که در واقع بزرگترین آسیب اجتماعی نیز محسوب می شود و بسیاری از مسائل از جمله اعتیاد، سرقت و بسیاری از بزه اجتماعی ناشی از بیکاری و به تبع آن فقر است. از این رو اشتغال زایی این خیریه در وهله اول مهم ترین اقدام آن است.
علی یوسف زاده ادامه داد: در وهله دوم نیز ایجاد فضای کسب و کار و راه اندازی کارگاه در یکی از کم توسعه یافته ترین نقاط شهر می تواند موجب گسترش فرهنگ کار و جلب سایر کارآفرینان برای حضور در این مناطق است که خود به خود اشتغال زایی و فقرزدایی را نیز به همراه خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری نیز می تواند بازتاب دهنده این اقدامات باشد گفت: البته ما در مدیریت شهری مسئولیت مستقیمی در این حوزه ها نداریم ولی با توجه به آثار ناشی از این اقدام سنجیده خیریه آمادگی داریم در بازتاب این اقدامات هر آنچه لازم است را انجام دهیم.
وی در پایان از متولیان خیریه خواست تا با همکاری شورای اجتماعی محله رسالت زمینه اشتغال زایی را از طریق برگزاری کارگاه های کارآفرینی برای جوانان محل فراهم آورند.