- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

خواسته های تیم مدیریت شهری لاهیجان از رئیس جمهور

در پی سفر رئیس دولت تدبیر و امید، شهردار لاهیجان به نمایندگی از تیم مدیریت شهری، خواسته های شهر لاهیجان را با فرستاده رئیس جمهور در میان گذاشت.
به گزارش روابط عمومی شهرداری لاهیجان، سعید آگشته شهردار لاهیجان که در جمع مردم و مسئولین شهرستان لاهیجان و حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور و نماینده ویژه دولت در کاروان تدبیر و امید در سالن حزین لاهیجی این شهر سخن می گفت اظهار داشت: لاهیجان شهری است با نزدیک به یکصدهزار نفر جمعیت، اما به لحاظ گردشگر پذیر بودن آن سالانه میزبان میلیون ها میهمان از اقصی نقاط کشور می باشد.
آگشته افزود: طبیعی است که با توجه به بودجه لحاظ شده سالانه برای یکصد هزار نفر، نمی توان میزبان خوبی برای گردشگران میلیونی وارده به این شهر بود.
وی با اشاره به وجود سیزده شهر نمونه گردشگری در کشور اذعان داشت: شهر لاهیجان یکی از شهرهای نمونه گردشگری کشور می باشد و انتظار شهروندان و تیم مدیریت شهری از دولت تدبیر و امید این است که در این حوزه همچون مسایل دیگر به به شهرداری ها به ما امیدواری دهند و هم تدبیری برای این مسئله اتخاذ نمایند تا هزینه های مضاعف پذیرایی از میلیونها گردشگری که به این شهر سفر می کنند از جیب شهروندان و ساکنین یکصدهزار نفری آن تأمین نشود.
شهردار لاهیجان توجه به مشکلات شهرهای گردشگری را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: شهر لاهیجان با توجه به برخورداری از مواهب الهی و جاذبه های فراوان گردشگری با زیر ساخت های بسیار پایینی رو به رو است و ایجاد زیر ساخت تنها با هزینه کردن ممکن می شود و این بدان معناست که برای شهری دارای ۴۰ میلیارد تومان بودجه نمی توان میلیاردها تومان هزینه های ایجاد زیر ساخت در نظر گرفت.
آگشته در ادامه با تشکر از حمایت های نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: ما امروز مفتخریم که با حمایت های این عزیزان توانستیم تفاهم نامه احداث دو تقاطع غیر همسطح را در شهر لاهیجان منعقد نماییم اما ادامه این مسیر توسعه و گام های مثبتی که برداشته می شود نیازمند حمایت های دولت خواهد بود.
وی گفت: خواهش بنده به نمایندگی از تیم مدیریت شهری این است که در حوزه زیر ساختی و در حوزه های کلان توسعه ای دولت تدبیر و امید به شهرهایی از این دست نگاه ویژه تری داشته باشد.
شهردار لاهیجان تصریح کرد: امروز حال شهرهای ما خوب نیست، البته انتظار هم نمی رود که یک دولت در ظرف مدت دوسال بتواند مشکلات بزرگ شهرداری ها و علی الخصوص شهرها را بر طرف نماید اما امیدواریم که در ادامه این فرایند طراحی و مدیریت کلان کشوری دولت با نگاه خاصی به حوزه مدیریت شهری ورود نماید.
آگشته افزود: ما در مدیریت شهری لاهیجان تصمیم گرفتیم به واسطه سفر رئیس دولت تدبیر و امید به استان گیلان سه خواسته را با دولت ایشان درمیان بگذاریم و سعی بر آن داشتیم که این خواسته ها بار مالی برای دولت نداشته باشد.
وی ادامه داد: سه خواسته تیم مدیریت شهری عبارتند از بازنگری طرح جامع شهر، اضافه کردن تالاب سوستان به عنوان یک ظرفیت تولید ثروت برای این مجموعه و بحث باغ کشاورزی لاهیجان است که متأسفانه به واسطه عدم سرمایه گذاری دولت در این حوزه صرفاً تبدیل به یک مرکز تحقیقات کشاورزی شده و هیچ پتانسیلی را به شهر وارد نکرده است.