سهم واحدهای کوچک و متوسط از تسهیلات استان فقط ۱۳ درصد است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:

سهم واحدهای کوچک و متوسط از تسهیلات استان فقط ۱۳ درصد است...

تاریخ انتشار: 03 آگوست 2015 - از سراسر ايران
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن استان کرمان در روز پنجشنبه ۸/۵/۹۴ و در سالن همایشهای شرکت ذغالسنگ کرمان با حضور آقای جلال پور رئیس اتاق بازرگانی ایران، نمایندگان جلس شورای اسلامی استان کرمان، معاون استاندار کرمان، رئیس شورای شهر کرمان، مدیران دستگاههای اجرایی و مدیران صنعتی و معدنی برگزار شد

آقای مهندس سلطانی زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: سهم ما از تسهیلات استان به‌ویژه برای واحدهای کوچک و متوسط که ۸۳ درصد واحدهای ما را تشکیل می‌دهد، فقط ۱۳ درصد است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت، محمود سلطانی‌زاده در همایش بزرگ‌داشت روز صنعت و معدن و صنایع کوچک و تجلیل از صنعت‌گران و معدن‌کاران برتر استان با انتقاد از این‌که وضعیت استان کرمان در زمینه‌ی تسهیلات نسبت به سایر استان‌ها مطلوب نیست؛ افزود: سهم ما از تسهیلات استان به‌ویژه برای واحدهای کوچک و متوسط که ۸۳ درصد واحدهای ما را شامل می‌شود، فقط ۱۳ درصد است.
وی ادامه داد: تسهیلات پایین و ناچیز، این واحدهای تولیدی را ضربه‌پذیر کرده است و این در حالی‌ست که سهم بخش کالا و خدمات در دریافت تسهیلات ۵۳ درصد است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به این‌که سهم استفاده از تسهیلات توسط واحدهای تولیدی استان نسبت به سال ۹۱ و ۹۲ بسیار بیش‌تر شده است گفت: البته سهم استفاده از تسهیلات در استان ۷۱ درصد نسبت به سال ۹۱ و ۵۰ درصد نسبت به سال ۹۲ بیش‌تر شده، اما باز هم بسیار کم است.
سلطانی‌زاده خاطرنشان کرد: امیدواریم بر اساس قانون رفع موانع تولید بتوانیم تسهیلات بیش‌تری را برای بخش تولید استان بگیریم.
وی با اشاره به رونمایی از برنامه‌ی راهبردی دو ساله مربوط به زمان تحریم و پس از تحریم توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: بر اساس این برنامه وظایفی مطابق با ۱۶ بند اقتصاد مقاومتی که مرتبط با وزارت صنعت است به سازمان ما محول شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: بر اساس این برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای افزایش تولید، اشتغال و صادرات غیرنفتی کشور برنامه داشته باشد.
سلطانی‌زاده یادآور شد: صنعت‌گران، معدن‌کاران و تولیدکنندگان ما دوران سختی را پشت سر گذاشتند؛ اما با همت دولت، مجلس و بخش خصوصی وضعیت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۳ بر اساس شاخص‌های بانک مرکزی بهتر شده است.
وی خاطرنشان کرد: تولید مولد و صادرات، راه برون‌رفت از عقب‌ماندگی‌ها است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: کمیته‌ای مرکب از خانه صنعت، اتاق بازرگانی و شرکت شهرک‌های استان چهار ماه عملکرد واحدهای صنعتی و معدنی استان را بررسی و واحدهای نمونه‌ی صنعتی و معدنی را انتخاب کردند.
در پایان از تعداد ۱۹ نفر صنعتگر و معدنکار و پیشکسوت تجلیل بعمل آمد.
شایان ذکر است که نمایشگاه دستاوردهای صنعتی و معدنی استان کرمان در جنب سالن همایش برپا گردید.

علیرضا ابوالحسنی
مسئول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت

چاپ چاپ