تاریخ انتشار: 03 آگوست 2015 - اخبار

تورهای تهران گردی تا پایان فصل تابستان دایر است

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

دعوت ازشهروندان و مسافران برای بازدید از اماکن گردشگری بافت تاریخی تهران قدیم
اماکن تاریخی تهران قدیم در منطقه ۱۱ شهرداری تهران پذیرای گردشگران تورهای تهران گردی است که از روز شنبه ۱۰مرداد آغاز و تا پایان فصل تابستان ادامه دارد.
نصرالله آبادیان شهردار منطقه۱۱ تهران در این خصوص گفت: به منظور غنی سازی اوقات فراغت شهروندان ،ایجاد فرصت های مناسب برای علاقمندان به فرهنگ ،هویت ،هنر و معماری پایتخت ایران ، شناساندن جاذبه‌های گردشگری شهر تهران و ایجاد شادابی و نشاط در بین شهروندان تهرانی ؛ ستاد گردشگری سازمان رفاه ،خدمات و مشارکت های اجتماعی درایام تابستان ۱۰ مسیر اصلی گردشگری را برای تورهای تهران گردی انتخاب کرده است که این مسیرها شامل امامزاده قاسم، حرم عبد العظیم ، کاخ سعادت آباد، کاخ نیاوران، موزه مقدم، میدان حسن آباد ،موزه ثبت احوال و…….. است.
او با بیان این که تورهای تهران گردی تا پایان فصل تابستان ادامه خواهد داشت؛ افزود:تمامی این تورها بر اساس استاندارد سازمان میراث فرهنگی به صورت نیم روزه و یک روزه توسط آژانس های مسافرتی انجام و هزینه تورها از ۲۱هزار تومان تا ۳۲ هزار تومان متغیر است که شامل پکیج پذیرایی ، پرداخت هزینه ورودیه ها ،هزینه ایاب و ذهاب ، راهنما و بیمه است.
شهردار منطقه ۱۱ در خصوص نحوه ثبت نام متقاضیان در تورهای تهران گردی گفت: علاقمندان می توانند با شماره تلفن ۴۳۷۹ تماس گرفته و در این تورها ثبت نام کنند.
آبادیان افزود: تورهای گردشگری نیم روزه از ساعت ۹الی ۱۳و تورهای یک روزه از ساعت ۹الی ۱۸ در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته برگزار می شود و شهرداری منطقه ۱۱ به عنوان دبیر پهنه مرکزی شهر تهران ؛ متقاضیان استفاده از این تورها را در مناطق ۶،۷،۱۰،۱۱،۱۲ تحت پوشش دارد.
همچنین ایستگاه سوار شدن گردشگران پهنه مرکزی به وسایل نقلیه چهارراه ولی عصر(عج) ، میدان فاطمی و ایستگاه متروی نواب تعیین شده است.

شایان ذکر است علاقمندان به انتخاب مسیر گردشگری اماکن تاریخی منطقه ۱۱ از میدان تاریخی حسن آباد که بیش از ۱۰۰سال قدمت دارد و نخستین ایستگاه آتش نشانی شهر تهران ، خانه و موزه مقدم با معماری زیبای قاجاری و اشیاء نفیسی که از سرتاسر دنیا جمع آوری شده اند و کاشی کاری های بی نظیر و تاریخی ، نخستین موزه ثبت احوال کشور و نخستین شناسنامه های صادر شده در بنایی بسیار زیبا دیدن می کنند.

چاپ چاپ