اقبالیان سرپرست شهرداری منطقه هفت قم

تشدید طرح جمع آوری دست فروشان در هسته مرکزی شهر

تاریخ انتشار: 03 آگوست 2015 - از سراسر ايران
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

سرپرست شهرداری منطقه هفت از مردم و سایر دستگاه های مرتبط خواست تا در رفع معضل دست فروشی در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) یاری رسان مدیریت شهری باشند.
واحد خبر شهرداری منطقه هفت : دست فروشی یکی از معضلات روند مهاجرت به شهرها و راهکاری سریع جهت کسب درآمد می باشد . درآمدی که سبب نازیبایی شهر و شکل گیری مشاغلی کاذبی است که در خدمت تولید کنندگان محصولات بی کیفیت و یا محصولات وارداتی است .
این مشاغل بدون پرداخت حق و حقوق شهروندی تنها به دنبال کسب درآمد بیشتر به هر روش هستند. عدم پرداخت عوارض و مالیات که در ساخت شهرها به عنوان یک منبع پایدار برای مدیریت شهری به حساب می آید نیز از ویژگی های این مشاغل کاذب هستند. هزینه های که ناخواسته بر دوش سایر شهروندان می افتد.
انسداد پیاده رو ها که محل و حق قانونی عابران پیاده است ، اشغال یک تا چند لاین خیابان که می تواند به سهولت تردد خودرو ها کمک کند توسط ماشین های میوه فروش و بساط کردن در بازار و در مقابل کسب و کار کسبه ای که سالها اعتبار کسب کرده و برای رونق کسب و کار خود زحمت ها کشیده است .
اینها بخشی از معضلات دستفروشی در شهرهاست . اما سرپرست شهرداری منطقه هفت موردی را به مطالب بالا افزوده است . وی معتقد است : توجه به جایگاه خاص شهر قم و محوریت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در هسته مرکزی شهر و تجمع دست فروشان در این محدوده ، چهره حرم مطهر و پر تردد ترین معابر اصلی شهر را با نازیبایی همراه کرده است.
تجمع هایی که گاه برای خرید اقلام بی کیفیت و غیر ضروری و همچنین غیر استاندارد شکل گرفته اند و تنها ارزانی و در دسترس بودن، علت استقبال مردم از این کالا ها می باشد.
اقبالیان می افزاید: منطقه هفت با اجرای طرح انضباط اجتماعی به دنبال رفع نازیبایی های است که عامل انسانی مهمترین رکن شکل گیری آنهاست.
وی همچنین از تشدید طرح جمع آوری دست فروشان در هسته مرکزی شهر با همکاری معاونت خدمات شهری و نیروی انتظامی خبر داد و عنوان کرد: این طرح در سه شیفت کاری و به صورت ۲۴ ساعته در نقاط تعیین شده در اطراف حرم مطهر ، میدان آستانه ، میدان بزرگ امام خمینی (ره) ، پارکینگ شرقی ، پل آهنچی ، سه راه و چهار راه بازار به اجرا در آمده است .
اقبالیان نصب بنر های اطلاع رسانی و فرهنگی را نیز از اقدمات صورت گرفته در این خصوص ذکر کرد و بیان داشت : در محل های اجرای طرح بنرهای اطلاع رسانی و فرهنگی نصب گردیده تا ضمن هشدار به دست فروشان ، اجرای طرح را به اطلاع عموم مردم عزیز برساند.
سرپرست شهرداری منطقه هفت افزود: شهروندان عزیز می توانند در صورت مشاهده موارد دستفروشی در معابر اصلی و اطراف حرم مطهر موضوع را به سامانه ۱۳۷ شهرداری قم اطلاع دهند.
وی همچنین از مردم و سایر ارگانهای مرتبط خواست تا ضمن همکاری با عوامل اجرایی طرح ، رفع معضل دست فروشان در اطراف حرم مطهر و معابر اصلی هسته مرکزی شهر را یک وظیفه همگانی تلقی و در ساخت شهری آرام و ایمن به صورت فعال حضور داشته باشند.#

چاپ چاپ