دکتر بافرانی در جمع شورایاران منطقه 21 گفت ؛

ساماندهی تردد کامیونها در سطح منطقه با احداث پارکینگهای ویژه / ارتقای نگهداشت شهر از طریق بازدیدهای ...

تاریخ انتشار: 04 آگوست 2015 - اخبار شهرداری ها, خواندني هاي برگزيده‌
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه ۲۱ در دومین جلسه شورایاران محلات ۱۳ گانه این منطقه بر همکاری متقابل و تیمی شورایاران و مدیران شهری جهت ارائه خدمات بهینه به شهروندان در سطح محلات تأکید کرد .
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱ ، در ابتدای این جلسه دبیر دبیران شورایاری محلات ۱۳ گانه این منطقه ، به بیان معضلات و دغدغه های شهروندان محلات در حوزه های مختلف شهری پرداخت و در ادامه نیز دبیر شورایاری هر کدام از محلات به تفکیک ، مشکلات و نیازهای احصا شده در محله خود را با شهردار و معاونین منطقه در میان گذاشتند و دیدگاه های خود را در زمینه تعامل و همکاری متقابل و مثبت با مدیران منطقه ای جهت داشتن منطقه ای آباد و پویا بیان داشتند .
در ادامه این جلسه ، دکتر جمال بافرانی شهردار منطقه ۲۱ با اشاره به برنامه های اجرا شده در فصل نیایش گفت : در این ایام ، برنامه هایی همچون محفل شبی با قرآن ویژه نوجوانان و جوانان ، ترجمه و تفسیر قرآن ، رسیدگی به امور مساکین و ایتام و برپایی سفره افطاری ویژه مستمندان در سطح مساجد منطقه انجام شد که تمامی این برنامه ها با رویکرد مسجد محوری و با استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای محلی با پشتیبانی و حمایت شهرداری منطقه اجرا شد .
وی با بیان اینکه تمامی مجریان ویژه برنامه های فصل نیایش با همدلی ، تعاملاتی مثبت و سازنده داشتند ، افزود : خروجی این همکاری و تعاملات دو جانبه میان شهروندان و مدیران شهری در منطقه ۲۱ ، رضایت شهروندان را به همراه داشت که کاملا مشهود و قابل رویت بود .
شهردار منطقه ۲۱ در ادامه ، ضمن اشاره به بازدید های گام به گام از سطح محلات ۱۳ گانه منطقه این امر را در راستای نگهداشت شهر و همچنین ارتقای سطح کیفی معیشت شهروندان محلات دانست و بیان کرد : در دو ماه اخیر در حدود ۴۸ ساعت بازدید پیاده و گام به گام از سطح محلات در نواحی سه گانه بعمل آمده که خروجی این بازدیدها ۱۹۰۰ مصوبه بوده است و تلاش ما این است تمامی مصوبات را در اسرع وقت و با نگاهی کارشناسانه به اجرا برسانیم که در این میان ، محلات غیر برخوردار نیاز به رسیدگی ویژه و بیشتری دارند ، چرا که محلات غیر برخوردار باید از لحاظ امکانات و شرایط رفاهی با محلات برخوردار یکسان باشند و این امر غیر قابل اجتناب خواهد بود .
دکتر بافرانی با تأکید مجدد بر اینکه در سال جاری طبق دستور مدیریت کلان شهر تهران ، تمرکز مدیران منطقه ای اتمام پروژه هایی با پیشرفتی بالغ بر ۵۰ درصد است ، متذکر شد : هیچ پروژه جدیدی اعم از ضروری یا غیر ضروری در منطقه آغاز نخواهد شد و اعتبارات جاری صرفا در راستای اتمام و بهره برداری از پروژه های در دست احداث هزینه خواهد شد .
وی همچنین در خصوص کمپین آسمان آبی ، زمین پاک و خط سفید که از طرح های اجرایی مهم شهرداری تهران است ، متذکر شد : به دلیل اهمیت طرح آسمان آبی ، زمین پاک و خط سفید و همچنن توجه و نگاه ویژه مدیریت شهری به اجرای درست و دقیق این طرح ، معاونین و شهرداران نواحی منطقه ۲۱ جهت توضیح طرح مذکور بعد از نماز مغرب و عشا در ۲۸ مسجد سطح منطقه حضور یافته و از نزدیک شهروندان را با این مقوله آشنا نموده اند .
شهردار منطقه ۲۱ ، از اجرای بیش از ۲۵۰۰۰ متر خط کشی محوری ، در خیابانها و معابر سطح منطقه ، با هدف اجرایی نمودن طرح خط سفید خبر داد و افزود : به منظور ساماندهی محورهای اصلی تردد در محدوده غرب پایتخت و با رویکرد ارتقای فرهنگ ترافیک ، عملیات اجرای پروژه نمادسازی خط سفید در خیابان دکتر عبیدی بطول ۸۰۰۰ متر ، خیابان لاله بطول ۶۰۰۰ متر ، خیابان پنجاه و سوم بطول ۵۰۰۰ متر ، خیابان دهم بطول ۲۰۰۰ متر و خیابان و میدان جهاد بطول ۱۵۰۰ متر ، انجام شده است .
دکتر بافرانی ضمن اشاره به خط کشی ۵۰۰ بلوک عابر پیاده در خیابان اصلی تهرانسر ، بمنظور بهسازی ، ایمن سازی و هدایت و کنترل صحیح ترافیکی اظهار داشت : اجرای خط کشی خط ایست در تقاطع های صدف ، لاله ، جلال و عبیدی و همچنین خط کشی سایر مسیرهای عابر پیاده در سطح منطقه ، از دیگر طرح هایی است که در راستای اجرای پروژه خط سفید ، از سوی حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۱ صورت گرفته است .
در ادامه شهردار منطقه ۲۱ در زمینه فعالیت های حوزه فنی و عمران منطقه در راستای اجرای طرح آسمان آبی ، زمین پاک و خط سفید اجرای این پروژه را نقطه عطفی در فرهنگ سازی صحیح ترافیکی دانست و از بهسازی و نوسازی ۷۰ درصدی این پروژه در معابر و گذرگاههای سطح منطقه خبر داد .
این مقام مسئول بیان داشت : فاز نخست طرح فوق ، در ۹ تقاطع و به مساحت تقریبی ۷۵۱۰۰۰ متر مربع ، در سال گذشته به اجرا درآمد و هم اکنون ، فاز دوم آن به مساحت تقریبی ۱۱۰۰۰ مترمربع ، در دستور کار شهرداری منطقه قرار دارد .
دکتر بافرانی در ادامه ، به نقش مؤثر اجرای طرح خط سفید در ارتقاء فرهنگ اصولی و صحیح رانندگی و گسترش نظم و انضباط اجتماعی ، اشاره داشت و بیان کرد : در حال حاضر ، فاز دوم طرح خط سفید در منطقه ، بصورت عملیات تراش و روکش آسفالت و بهسازی معابر ، در حال اجراست که اجرای آن در سطح ناحیه سه ، به شکلی خاص و با اصلاح بستر در تقاطع خیابانهای ولی عصر ( عج ) و امام حسین ( ع ) ، در دست انجام می باشد .
به گفته شهردار منطقه ۲۱ تدابیری نیز جهت ساماندهی تردد کامیون ها و خودروهای سنگین در معابر سطح منطقه اتخاذ شده است که با ساخت چندین پارکینگ در محل تخلیه و حمل بار آنها اجرایی خواهد شد و در این راستا با هماهنگی راهنمایی و رانندگی منطقه از تردد هر گونه خودروی سنگین جلوگیری خواهد شد .
وی همچنین توضیحاتی نیز در خصوص وضعیت اتوبوسرانی منطقه ارائه کرد و گفت : تمامی تلاش ما اینست با رایزنی ها و مذاکرات لازم با مسئولین شرکت و واحد ، شرایط اتوبوسرانی منطقه را بهبود بخشیم چرا که اتوبوس جز وسایل نقلیه عمومی و قابل استفاده خصوصا برای اقشار کم درآمد است لذا باید وضعیت اتوبوس های مورد استفاده در منطقه به شرایط مطلوب برسد .
شهردار منطقه ۲۱ در پایان ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع شورایاران از دلسوزی و همدلی آنها قدردانی و مجددا به همکاری تیمی میان شورایاران و مدیران شهری در منطقه ۲۱ تأکید داشت و تصریح کرد : تمامی جلسات ماهیانه با شورایاران باید طبق برنامه ریزی های منسجم و به صورت منظم و بدون وقفه با حضور تمامی معاونان و شهرداران نواحی برای رفع مشکلات و معضلات موجود در محلات ۱۳ گانه منطقه برگزار شود ، تا با تعامل و همکاری های دو جانبه تصمیمات درست و عملیاتی جهت پیشبرد اهداف سازمانی اتخاذ شود چرا که همه ما خادمین مردم هستیم و باید از تمامی توان ، دانش و تجربه خود برای عملیاتی کردن وعده های مدیریتی خود بهره برده تا منطقه ای رو به رشد و آباد با شهروندانی با نشاط داشته باشیم و این امر جز با همکاری و همیاری دو جانبه میان مدیران شهری و شورایاران محقق نخواهد شد .
لازم به ذکر است ، در این جلسه معاونین و شهرداران نواحی نیز گزارشات و توضیحاتی را در خصوص فعالیت های انجام شده و یا در دست اقدام در حوزه های مختلف مدیریت شهری به شورایان ارائه دادند .

چاپ چاپ