- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

دور جدید نظارت دوره ای خط سفید در پایتخت از منطقه ۹ آغاز شد

با حضور معاون امور مناطق معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران ؛
دور جدید نظارت دوره ای خط سفید بین مناطق ۲۲ گانه از منطقه ۹ با حضور معاون امور مناطق معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران و هیئت همراه ، قائم مقام ، معاونین و مجموعه حوزه حمل و نقل و ترافیک منطقه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ ، محمد خبازها قائم مقام شهردار منطقه در این جلسه با بیان اینکه در اجرای برنامه ها موضوع رعایت اقتصاد مقاومتی و بودجه های ابلاغی را داریم نیز گفت: با توجه به نزدیکی فصل مدارس ، طرح جهادی بازدید از محلات در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: منطقه ۹ به عنوان ورودی غربی شهر تهران با مسایل متنوع زیست محیطی از قبیل آلودگی هوا و حجم ترافیک روبرو است و این موضوعات این شهرداری را در اجرای طرح خط سفید دچار مشکل می کند ولی با جدیت تمام فاز نخست این پروژه بطور کامل اجرایی شد و اکنون در حال مطالعات فاز دوم هستیم.
خبازها تاکید کرد: اصلی ترین هدف در اجرای خط سفید ، تغییر فرهنگ مردم است که باید در مباحث ترافیکی لحاظ شود.
وی با بیان اینکه لازم است تا شرایط خاص برای مناطق ۲۲ گانه با توجه به شرایط جغرافیایی آنها تعریف شود نیز ابراز امیدواری کرد: با تعامل مناسب با ادارات خدمت رسان سطح محدوده و پلیس راهور منطقه موجبات ارتقا فرهنگ ترافیک را فراهم می کنیم.
در ادامه این جلسه از سوی معاونت حمل و نقل و ترفیک منطقه گزارش کاملی از فعالیتهای انجام شده فاز اول و مطالعات فاز دوم جهت اجرای ۱۱ کیلومتر خط کشی جمع و پخش کننده ارائه شد.
همچنین مهندس آقابیگی معاون امور مناطق معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران توضیحات جامعی در خصوص روند اجرای خط سفید ارائه داد و گفت: در حال حاضر باید به اثربخشی و بازخورد این پروژه بپردازیم.
وی با بیان اینکه باید در بحث نظارت بصورت جدی وارد شویم نیز اظهار داشت: موضوع نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی بسیار مهم است با توجه به نزدیکی فصل مدارس باید افزایش یافته و حوزه های تاکسیرانی و اتوبوسرانی تمامی مباحث طرح خط سفید را رعایت کنند.
آقابیگی به فرهنگ سازی ویژه در این طرح اشاره کرد و گفت : فرهنگ سازی ابتدا باید در شهرداری تهران اتفاق بیفتد و کارکنان شهرداری و رانندگان تاکسی و اتوبوس باید این موضوع را رعایت کنند تا بتوانیم موضوع خط سفید را به دیگر اقشار جامعه بسط دهیم.
معاون امور مناطق معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ظرف یکماه آینده سطل های زباله در محورهای عابر پیاده جمع آوری شود و تاسیسات مرتبط با فضای سبز نیز در این معابر رفع شود و همواره نظافت ایستگاه ها و سرپناه ها و حذف زوائد فیزیکی در دستور کار باشد.