- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

صیانت و نگهداری بهینه فضای سبز و باغات از اولویتهای اصلی منطقه ۲۱

در جلسه صیانت از فضای سبز و باغات منطقه ۲۱ ، دکتر بافرانی بر حفظ و نگهداشت فضای سبز ، باغات و جنگل های موجود در سطح منطقه تأکید کرد و آن را جزو اولویت های مهم دانست.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱ ، در ابتدای این جلسه معاون زیست محیطی و خدمات شهری منطقه ، گزارشی را در خصوص توسعه و نگهداشت فضای سبز و باغات موجود در منطقه ارائه کرد و در ادامه افزود : در سال جاری ما توسعه فضای سبز در منطقه نخواهیم داشت و تمامی تلاش و همت خود را در راستای حفظ و نگهداری از فضاهای سبز و جنگل های موجود منطقه بکار می بریم .
وی با اشاره به سرانه بالای فضای سبز به ازای هر شهروند در منطقه نسبت به دیگر مناطق متذکر شد : با توجه به حاشیه ای بودن و شرایط خاص حاکم بر منطقه ۲۱ از لحاظ موقعیت جغرافیایی و شهری ، در سال های گذشته بستری مناسب در جهت توسعه و ارتقای فضای سبز در این منطقه فراهم شد و به همین دلیل سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند در این منطقه بسیار بالاتر از مناطق دیگر است .
در ادامه این جلسه نیز دکتر بافرانی شهردار منطقه ۲۱ پس از استماع نظرات حاضرین ، حفظ و صیانت از فضای سبز ، باغات و جنگل های موجود در این منطقه را یکی از جدی ترین دغدغه های خود عنوان و تأکید کرد : نگهداشت فضای سبز موجود در منطقه باید در رأس امور قرار گیرد و توسعه ، بدون نگهداشت و حفظ فضاهای سبز موجود کاری عبث و بیهوده است و نگهداری از فضاهای سبز موجود در منطقه مهمتر از توسعه آن است .
دکتر بافرانی ضمن اشاره به شرایط خاص کلانشهر تهران با توجه به آلودگی های فراوان آب و هوایی در آن ، حفظ فضاهای سبز و رسیدگی و نگهداری بهینه و مطلوب از آنها را از واجبات دانست و متذکر شد : باید عزمی راسخ میان همگان در راستای حفظ و رسیدگی به فضاهای سبز موجود در شهر تهران بوجود آید .
به گفته این مقام مسئول ، درختان و فضاهای سبز نباید قربانی درامدزایی از سوی ارگان های مختلف شوند و به هیچ عنوان اجازه ی ساخت و سازها نباید به قیمت تخریب فضاهای سبز و باغات موجود در سطح شهر تهران صادر شود .
شهردار منطقه ۲۱ در پایان تصریح کرد : از هر گونه ساخت و ساز در سطح این منطقه که موجب تخریب و آسیب رسانی به فضاهای سبز ، جنگل کاری ها و باغات موجود در سطح این منطقه شود بصورت قاطعانه جلوگیری بعمل خواهد آمد چرا که این امر از دغدغه های مدیریت کلانشهر تهران نیز محسوب می شود .
لازم به ذکر است ، در پایان دیگر مدیران حاضر در جلسه نیز دغدغه ها ، نظرات و راهکارهای خود را در زمینه حفظ و نگهداری از فضاهای سبز موجود در منطقه بیان داشتند .