ساخت۲۵۱ کیلومتر بزرگراه، ۲۰ کیلومتر تونل شهری و ۱۷۸ دستگاه پل و تقاطع غیرهمسطح
تاریخ انتشار: 06 آگوست 2015 - اخبار, اخبار شهرداری ها, اختصاصی

ساخت۲۵۱ کیلومتر بزرگراه، ۲۰ کیلومتر تونل شهری و ۱۷۸ دستگاه پل و تقاطع غیرهمسطح...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

فعالیت و تلاش ۱۰ سال گذشته شهرداری تهران در حوزه فنی و عمرانی منجر به احداث ۲۳۱ کیلومتر بزرگراه در شهر تهران شده است.

به گزارش خبرنگار “تهران سما” ، در بازه زمانی ۱۰ سال اخیر (شهریور ماه سال ۱۳۸۴ تاکنون) ۲۳۱ کیلومتر بزرگراه به مجموعه معابر بزرگراهی پایتخت افزوده شده است. به این ترتیب شهر تهران که تا پیش از دوره شهردار کنونی تنها ۳۰۴ کیلومتر بزرگراه داشت، امروز از ۵۳۵ کیلومتر معبر بزرگراهی برخوردار است؛ شاخصی که نشان می دهد افق طرح جامع شهر تهران مصوب سال ۱۳۴۸، به عنوان نخستین سند توسعه پایتخت محقق شده است.
همچنین بر اساس آمارهای موجود، احداث ۲۰ کیلومتر تونل شهری، به عنوان ثمره تسلط متخصصان صنعت تونل سازی کشورمان بر دانش احداث تونل های شهری نیز در همین دوره ۱۰ ساله اتفاق افتاده و در حالی که شهروندان تهرانی تا پیش از شهریورماه سال ۱۳۸۴ از تونل های ترافیکی شهری بهره مند نبودند، طی سال های اخیر شاهد ساخت و بهره برداری از ۴ تونل شهری بوده اند.
همزمان با توسعه معابر بزرگراهی، احداث تقاطع های غیرهمسطح نیز در همین مقطع زمانی ۱۰ ساله سرعت گرفته و ۱۵۷ دستگاه تقاطع غیرهمسطح موجود در شهر تهران به ۳۳۵ دستگاه تقاطع غیرهمسطح افزایش یافته است تا به این ترتیب ۵۲ کیلومتر به طول پل ها و تقاطع های غیرهمسطح شهر تهران افزوده شود. بد نیست بدانیم طی ۱۰ سال گذشته ۱۵۲ پروژه عمرانی، طراحی و اجرا شده است؛ آماری که بدون احتساب پروژه های عمرانی مناطق ۲۲ گانه محاسبه شده و در واقع نمادی از یک دهه تلاش برای توسعه و بهبود کیفیت زندگی در بزرگ ترین کلانشهر کشور است.

چاپ چاپ