دکتر نگهبان خبر داد:

اجرای طرح جهادی خدمات شهری درمنطقه ۷

تاریخ انتشار: 08 آگوست 2015 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

طرح جهادی نظافت و لایروبی انهار در منطقه ۷ با هدف ارتقاء کیفیت محیط زیست شهری و نگهداشت شهر اجرا می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، دکتر رضا نگهبان شهردار منطقه هفت با اعلام این مطلب افزود: به منظور رسیدگی بنیادی و اصولی به وضعیت نگهداشت محلات و پاکسازی محیط زیست و جلوگیری از تجمع جانوران موذی، ناحیه ۱ منطقه طرح جهادی لایروبی انهار را اجرا می کند.
وی با اشاره به اینکه این طرح تا پایان تابستان به صورت دوره ای و تخصصی در یک موضوع شهری اجرا خواهد شد، تصریح کرد: رفت و روب، لایروبی انهار، پاکسازی و رسوب برداری شبکه اصلی، پاکسازی و رسوب برداری کانالهای روباز و روبسته، پاکسازی و رسوب برداری تله های آشغالگیر، پاکسازی و رسوب برداری انهار رو بسته از جمله اقداماتی است که در این طرح فوریتی اجرا می‌شود.
شهردار منطقه ۷ با اشاره به اینکه ارائه این خدمات شهری به منظور رفاه حال ساکنان منطقه انجام می‌شود، گفت: در راستای ارتقاء بهداشت زیست محیطی عملیات لایروبی و پاکسازی انهار به صورت مستمر انجام می‌شود لذا همکاری و مشارکت شهروندان ( نریختن زباله در جوی ها و کانال ها ) در موفق شدن این طرح تأثیر بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم اجرای طرح ویژه لایروبی، رسوب برداری و نگهداری شبکه اصلی و فرعی، لایروبی کامل مسیل ها و حذف موانع در مسیر آبراهه های شهری است، تاکید کرد: مشارکت شهروندان و رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی تأثیر زیادی در کاهش هزینه های پاکسازی و لایروبی انهار و کانالها خواهد داشت، لذا از شهروندان می خواهیم از ریختن زباله و ضایعات دیگر در انهار و مسیل های آب خودداری کنند.
شهردار منطقه ۷ با اشاره به اجرای طرح جهادی لایروبی انهار در دو نوبت ، تاکید کرد: این طرح در نوبت صبح در خیابانهای اصلی و پر تردد از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و در مرحله دوم در خیابان های فرعی از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح جهادی در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه هر هفته در خصوص یکی از موارد امور شهری در تمام نواحی پنجگانه اجرا می شود، افزود: با توجه به فصل گرما و لزوم پاکسازی معابر، پاکسازی جداره شهری و نما، لایروبی و پاکسازی انهار، شستشوی مخازن و زیر مخزنی و المان های شهری در دستور کار این نهاد شهری قرار گرفته است.
دکتر نگهبان با اشاره به اینکه تعدادی از محورها برای اجرای این طرح در هر هفته انتخاب می شود، گفت: در هفته ای که گذشت این طرح جهادی در خیابان های دماوند، سبلان، شهید مدنی، سلمان فارسی، فتحنایی، سبزیکاری، بخشی فر، قجاوند، یزدی، رجبی، کیایی، انصارالحسین و محمودی در ناحیه ۱ و خیابان شریعتی حدفاصل بهار شیراز تا انقلاب، خیابان های انقلاب، بهار، سهروردی و طالقانی در ناحیه ۳ اجرا شد.

چاپ چاپ