- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

۶هزار تاکسیران غرب تهران با رفتارهای صحیح ترافیکی آشناشدند

۶هزار تاکسیران غرب تهران با رفتارهای صحیح ترافیکی آشناشدند

دومین همایش آموزشی سفیران پیشتاز خط سفید باهدف آموزش انضباط ترافیکی و توجه رانندگان تاکسی به خطوط سفید با حضور ۶هزار نفر از تاکسیرانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۵ ،ولی نجاتی ،معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری منطقه دراین مراسم با اشاره به اجرای کمپین آسمان آبی و زمین پاک در منطقه اظهار کرد: طرح “آسمان آبی و زمین پاک “یکی از موضوعاتی است که مدیریت شهری آن را به‌منظور کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوای پایتخت دنبال می‌کند وپروژه خط سفید ازجمله گام های اجرایی در تحقق این رویکرد است .

وی افزود: پروژه خط سفید به‌عنوان زبان هدایت ترافیکی است که به‌منظور کاهش ترافیک و آلودگی هوا مجموعه اقداماتی را برای ارتقاء فرهنگ نظم، انضباط و قانون‌گرایی را به اجرا در می‌آورد.

نجاتی با اشاره به اقدامات زیرساختی صورت گرفته تصریح کرد: دومین مرحله اقدامات زیرساختی براساس برنامه ریزی صورت گرفته درحال اجرا است.

وی با اشاره نقش تاثیرگذار تاکسیرانان به عنوان سفیران فرهنگی در نهادینه سازی رفتارهای صحیح ترافیکی بین شهروندان افزود: این وسایل نقلیه که محل حضور و سفر شهروندان هستند، خود می‌توانند بار مهمی از فرهنگ و آموزش شهروندی را نیز به دوش بکشند.

لازم به ذکر است در این همایش رانندگان با خطوط ممتد، خطوط زیگزاگ، خطوط ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس، خطوط پارک، خطوط عرضی، خط عابر پیاده، خط ایست، خط توقف دوبل منقطع و خطوط شطرنجی آشنا شدند .