تاریخ انتشار: 09 آگوست 2015 - اخبار

سهم منطقه ۶ از فضای سبز ۲۱ میلیون مترمربع

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در حالی بوستان های کوچک و بزرگ در قلب پایتخت به تعداد ۶۶ بوستان می رسد که سهم منطقه ۶ از فضای سبز نزدیک ۲۱ میلیون مترمربع رسیده است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ ، رئیس اداره سبز منطقه ۶ با اعلام این خبر گفت: در منطقه حدود ۶۶ پارک کوچک و بزرگ وجود دارد که با این وجود این بوستان ها سهم منطقه از فضای سبز نزدیک به ۲۱ میلیون مترمربع رسیده است.
تقریبا در همه محله ها و ناحیه های منطقه بوستان هایی هر چند کوچک وجود دارد، اما بیشترین بوستان ها در ناحیه ۶ و ۵ یا محله های یوسف آباد، شیراز جنوبی، جهان آرا، الوند، آفریقا، ولی عصر (عج) و خالد استامبولی و همچنین مدرس قرار دارد.
سیدرضا خاتمی افزود: مساحت فضای سبز شامل پارکها، جنگل ها، رفیوژ، لچکی ها و حاشیه خیابان ها و میدان ها است که باعث شده سرانه فضای سبز منطقه افزایش پیدا کند.
رئیس اداره سبز منطقه با اشاره به این موضوع گفت: بیشترین پوشش گیاهی منطقه ۶ را گل های فصلی و دائمی تشکیل داده ا ند. بیشترین درخت های موجود در فضاهای سبز منطقه چنار، توت، نارون، کاج، زبان گنجشک و اقاقیا است. البته در حاشیه بزرگراه ها به دلیل موقعیت بزرگراه ها برای ایجاد فضای سبز از چمن و تراون کاری استفاده کرده ایم.
خاتمی از نصب آبگرمکن های خورشیدی در برخی از بوستان های منطقه خبر داد و گفت: در بوستانهای لاله، شفق، نظامی و قزل قلعه برای صرفه جویی در انرژی، آبگرمگن خورشیدی نصب شده است. همچنین در بوستان های شفق و لاله نیز تلویزیون های ال.ای. دی نصب شده است.

چاپ چاپ