معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ی شهرداری زاهدان؛

آموزش کارکنان بر اساس شرح وظایف و تخصص‌ها با جدیت ادامه دارد...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ی شهرداری زاهدان گفت: موضوع توجه به مقوله‌ی آموزش چه در سطح کارکنان و چه در سطح شهروندان به عنوان یکی از ضروریات همواره مورد توجه این حوزه قرار داشته و در صدد هستیم تا از این رهگذر در مسیر ارتقای کیفیت خدمات گامهای موثری را برداریم لذا شهرداری زاهدان در سالهای اخیر با ورود به مقوله‌ها‌ی فرهنگی و آموزشی موفق شده به نتایج مطلوبی دست پیدا کند.
محمود دشتی افزود: امروزه سازمانها و دستگاه‌های مختلف برای هدایت و اجرای برنامه‌هایشان به داده‌ها و اطلاعات دقیقی نیاز دارند لذا در این راستا هر چه داده‌ها و اطلاعات موجود کامل‌تر باشند اجرای برنامه‌ها و رسیدن به اهداف آسان‌تر خواهد شد.
وی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات شهردار محترم زاهدان در تلاش هستیم تا مبحث آموزش را در تمامی حوزه‌های شهرداری گسترش دهیم چرا که عملکرد هر سازمان به نحوه‌ی آموزش و فراگیری افرادی که در آن کار می‌کنند بستگی دارد در واقع هر چه آگاهی و اطلاعات کارکنان شاغل در بخشهای مختلف از درجه‌ی بالاتری برخوردار باشد به همان نسبت ارتقای کیفیت امور را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی پرسنل و نحوه‌ی اجرای این امر اظهار داشت: در رابطه با آموزش پرسنل و نحوه‌ی تاثیرپذیری آن در عملکرد حوزه‌های مختلف، آسیب‌شناسی لازم انجام شده لذا اجرای طرح‌هایی جهت ارائه‌ی آموزشهای مورد نیاز بر طبق شرح وظایف و تخصصها در دستور کار قرار گرفته و ان‌شاءا… این آموزشها بر اساس اولویت بندیهای صورت گرفته و طبق تقویم آموزشی که به تصویب رسید است در سطح مدیران و سایر پرسنل به زودی اجرا خواهد شد.
وی در ادامه به نقش مهم آمار و اطلاعات در بودجه نویسی اشاره کرد و بیان داشت: تنظیم بودجه ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با اطلاعات وآمارهایی که ارائه می‌شود دارد در واقع می‌توان گفت هرچه این اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تر باشند میزان تحقق پذیری آن را نیز بیشتر خواهد کرد لذا بر همین اساس موضوع بودجه نویسی را به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار با جدیت دنبال می‌کنیم.
دشتی اضافه کرد: یکی دیگر از مباحث آموزشی ما مربوط به حوزه‌ی شهرسازی است که طبق برنامه‌ریزیهای صورت گرفته قرار است در سطح مناطق و تمام افرادی که به نوعی در این چرخه قرار دارند انجام شود.
وی از تهیه‌ی برخی بانکهای اطلاعاتی مورد نیاز برای مجموعه‌ی شهرداری خبر داد و گفت: عدالت محوری و توسعه‌ی متوازن خدمات در تمام سطوح شهر همواره به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم مورد توجه ما قرار داشته لذا تهیه‌ی این بانکهای اطلاعاتی می‌تواند در تحقق این هدف و پیشبرد سایر اهدافمان کمکهای شایانی کند.
وی در پایان به آئین‌نامه بازرسی و ارزشیابی بخشهای مختلف سازمانها اشاره‌ای کرد و بیان داشت: اجرای این آئین‌نامه از دیگر مواردی است که با هدف ارزیابی عملکردها در سطوح مختلف از قبیل عمرانی، شهرسازی، ترافیک و سایر مؤلفه‌های مورد نیاز به صورت ویژه در دستور کار ما قرار گرفته و ان‌شاءا… با اجرای این برنامه ارتقای عملکردها را نیز شاهد خواهیم بود.

چاپ چاپ