رفع خطر از بناهای ناایمن در بافت فرسوده هسته مرکزی شهر
شهرداری منطقه هفت

رفع خطر از بناهای ناایمن در بافت فرسوده هسته مرکزی شهر

تاریخ انتشار: 13 آگوست 2015 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

رفع خطر از بناهای ناایمن در بافت فرسوده هسته مرکزی شهر
در اجرای این طرح املاک فرسوده و خطرناک ، پس از بازدید مامورین فنی و ابلاغ اخطارهای قانونی به مالک و اخذ حکم قضایی ، رفع خطر خواهند شد.
واحد خبر شهرداری منطقه هفت : سرپرست شهرداری منطقه هفت، ضمن اعلام اجرای بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها مبنی بر اتخاذ تدابیر موثر و اقدام لازم برای رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک، از اجرای حکم تخریب این املاک پس از صدور ابلاغیه های قانونی به همراه نصب بنر در محل ملک جهت اطلاع مالک خبر داد.
اقبالیان گفت: طبق قانون، در رفع خطرهای مندرج در بند ۱۴، شهرداری پس از بازدید و گزارش مامورین فنی خود، به مالکین یا صاحبین اماکن مورد نظر، ابلاغیه های قانونی را تحویل و همچنین در محل ملک بنر اطلاع رسانی نصب میکند که پس از پایان مهلت قانونی و عدم اقدام مالک ، پس از اخذ حکم قضایی نسبت به تخریب و رفع خطر اقدام می نمایند.
وی افزود: در همین خصوص چند ملک در بافت فرسوده هسته مرکزی ، که به خاطر ورثه ای بودن به حال خود رها شده بودند و با توجه به مصالح قدیمی و احتمال ریزش، پس از طی مراحل قانونی ، اعمال قانون و رفع خطر شدند.
سرپرست شهرداری منطقه هفت، گذاشتن هر نوع اشیاء در بالکنها و ایوانهای مشرف و مجاور به معابر عمومی که افتادن آنها موجب خطر برای عابرین است و جلوگیری از ناودانها و دودکشهای ساختمان که باعث زحمت و خسارات ساکنین شهرها باشد را نیز از موارد بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها دانست .
بر اساس این قانون، اگر دستور شهرداری در مهلت قانونی و به موقع اجرا گذاشته نشود شهرداری می تواند راسا با مراقبت مامورین خود اقدام به رفع خطر یا مزاحمت نماید. همچنین مقررات فوق شامل کلیه اماکن عمومی مانند سینماها،گرمابه ها مهمانخانه ها، قهوه خانه ها، کافه و رستورانها ،پاساژها و امثال آن که محل رفت و آمد مراجعه عمومی است نیز میباشد.

چاپ چاپ