- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

روزانه ۲۱۵ تن زباله و ۳۰تن شاخ و برگ درختان از سطح منطقه‌ جمع‌آوری می‌شود

روزانه ۲۱۵ تن زباله و ۳۰تن شاخ و برگ درختان از سطح منطقه‌ جمع‌آوری می‌شود
به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل؛ شهردار منطقه‌ی دو زاهدان که در رابطه با عملکرد سه ماهه‌ی اول سال جاری این شهرداری سخن می‌گفت اظهار داشت: اجرای پروژه‌های عمرانی بااولویتهای تعیین شده از ابتدای سال جاری در سطح منطقه همچنان طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با جدیت در حال اجراست.
عبدالغفور براهویی با اشاره به رقم تخصیص یافته به فعالیتهای عمرانی در بودجه‌ی سال ۹۴ شهرداری منطقه‌ی دو افزود: با توجه به اینکه مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱۴۰/۹۰ریال از بودجه‌ی ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰ریالی مصوب سال ۹۴ این شهرداری به عنوان بودجه‌ی عمرانی در نظر گرفته شده است لذا برنامه‌های عمرانی منطقه را بر اساس همین مبلغ تعریف کردیم و در تلاش هستیم تا به بهترین نحو از این میزان مشخص شده استفاده شود.
وی بیان داشت: در سه ماهه‌ی اول سال جاری برنامه‌های عمرانی متعددی از جمله ۸۵۰۰ مترمربع پیاده‌روسازی، ۱۱۰۰۰ متر طول کانیو‌سازی، ۸۰۰ مترطول جوی‌سازی و چند پروژه‌ی دیگر اجرا شده و سعی داریم با هدف کاستن از مسائل و مشکلات موجود، طرح‌ها و برنامه‌هایمان را تا پایان سال طبق برنامه‌‌های از پیش تعیین شده ادامه دهیم.
وی موضوع جمع‌آوری زباله و پاکسازی معابر را جزء اولویتها و برنامه‌هایی که به صورت مرتب و بدون وقفه انجام می‌شود ذکر کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که با جدیت و به صورت روزانه به آن پرداخته می‌شود موضوع تنظیف و پاکسازی معابر است به طوری که در طی این مدت علاوه بر تهیه‌ و نصب ۴۲ عدد سطل زباله ، روزانه ۲۱۵تن زباله و۳۰ تن شاخ و برگ درختان از سطح معابر منطقه‌ی دو جمع‌آوری شده ضمن اینکه در کنار این اقدامات موضوع پاکسازی پیاده‌روها، لایروبی انهار وکانالهای روباز نیز به صورت مداوم انجام شده است.
وی افزود: مشارکت مردم در این خصوص از جمله موارد بسیار مهمی است که می‌تواند ما را در اجرای هر چه بهتر برنامه‌ها یاری رسان باشد.
موضوع فضای سبز شهری و ارتقای کیفیت فضاهای موجود از دیگر مواردی بودند که براهویی به آنها اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه‌های فضای سبز و ارتقای منظر شهری جزء مواردیست که در اولویت امور قرار گرفته و با توجه به اقداماتی که در این حوزه انجام شده هم‌اکنون سطح فضای سبز این منطقه ۱/۴۶۷۵۷۷ مترمربع می‌باشد که ان‌شاءا… با اجرای سایر برنامه‌‌ها این مقدار افزایش خواهد یافت.
وی در پایان بر همکاری و تعامل بیشتر شهروندان با مسئولین تاکید کرد و گفت: در طی مدت ۳ ماهه‌ی سال جاری تعداد ۷۲ فقره پرونده‌ی مربوط به تخلفات ساختمانی به کمیسیون ماده۱۰۰ ارجاع داده شده و این حکایت از بی‌توجهی برخی از شهروندان نسبت به رعایت امور دارد حتی در کنار این امر، ۸۹ مورد تعطیلی کار را به علت ساخت و ساز بر خلاف نقشه‌ی ارائه شده، عدم رعایت مفاد مندرج در پروانه ساختمانی و عدم تمدید پروانه ساختمانی نیز شاهد بودیم.