تاریخ انتشار: 16 آگوست 2015 - اخبار, اخبار شهرداری ها

حضور فعال شهرداری زاهدان در دومین فن‌بازار تخصصی مدیریت شهری و نمایشگاه فناوریهای نوین شهری...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

/ بیش از ۳۰ تفاهم‌نامه همکاری فی مابین شهرداری زاهدان با پارکهای علمی و فناوری و شرکتهای دانش بنیان منعقد گردید
شهرداری زاهدان با ۳۰ نیاز فناورانه و تکنولوژیک احصاء شده از سطوح حوزه‌های تابعه‌ی خود در دومین فن‌بازار تخصصی مدیریت شهری و نمایشگاه فناوریهای نوین شهری که در محل دائمی نمایشگاههای تهران برگزار شد حضوری فعال داشت.
به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل؛ این نمایشگاه که در نوع خود کاملاً تخصصی و منحصر به فرد بود با همت شهرداری تهران و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست محترم جمهوری از ۱۷ تا ۱۹ امردادماه با حضور تقریباً ۱۲ کلانشهر و ۱۰ پارک علمی و فناوری و بیش از ۲۵۰ شرکت دانش بنیان داخلی که توانسته بودند دستاوردهای مهمی را در حوزه‌ی مدیریت شهری ارائه نمایند برگزار شد.
در پایان روز اول کاری این نمایشگاه رکورد ۲۶۰ تفاهم‌نامه همکاری دوره‌ی قبل شکسته شد و تا قبل از برگزاری مراسم اختتامیه بیش از ۱۰۰۰ تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری‌ها و شرکتهای دانش بنیان به امضای طرفین رسید.
گفتنی است: این نمایشگاه پیرو هماهنگی‌های به عمل آمده در راستای مصوبات نشست معاونین و مدیران برنامه‌ریزی کلانشهرها برگزار شد و از شهرداری زاهدان معاون برنامه‌ریزی و توسعه به اتفاق معاونت خدمات شهر و مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی در آن شرکت داشتند که نتایج آن به شرح ذیل اعلام می‌شود:
-مقررشد به پاس حضور فعال و مثمر ثمر شهرداری زاهدان در این نمایشگاه، لوح سپاسی توسط شهرداری تهران و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران تهیه و ارسال گردد.
– مقرر شدکلیه‌ی نیازهای فناورانه و تکنولوژیک شهرداری زاهدان در کتاب ویژه‌ی این نمایشگاه به چاپ برسد.
– بیش از ۳۰ تفاهم‌نامه همکاری فی مابین شهرداری زاهدان با پارکهای علمی و فناوری و شرکتهای دانش بنیان منعقد گردید به طوری که این تفاهم‌نامه‌ها هیچگونه بار مالی برای شهرداری نداشته و فقط با هدف شناسایی ظرفیتهای دو طرف تهیه و تنظیم شده است.
-اختصاص غرفه‌ای در نمایشگاه برای شهرداری زاهدان به همراه غرفه آرایی ساده و بدون هیچ هزینه‌ای در کنار سایر کلانشهرهای کشور.
-چاپ لوگوی شهرداری زاهدان در کلیه‌ی بنرها، پوسترها، و بروشورهای ویژه‌ی این نمایشگاه بدون تحمیل هیچ هزینه‌ای.
-با عنایت به استقبال فراوان مدیران ارشد حوزه‌ی مدیریت شهری و حضور چند هیئت خارجی از کشورهایی همچون لبنان و ایتالیا مقرر شد مقدمات برگزاری این فن‌بازار در سطوح بین‌المللی توسط شهرداری تهران در دوره‌های بعدی به عمل آید.
-با عنایت به حضور گسترده‌ی شرکتهای دانش بنیان و ظر فیتهای بسیار بالای مدیریت شهر مقرر شد از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری و مساعدت لازم جهت تسهیل شرایط و مقدمات تعاملات بیشتر در نهادهای بالادستی و سایر قوانین و مقررات فراهم شود.
-مقرر شد کلیه‌ی شهرداریها همانند گذشته ضمن همکاری، تعامل خود را جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر این فن‌بازار که برای اولین بار در کشور توسط شهرداریها صورت گرفته است داشته باشند.
-مقرر شد شهرداری تهران نسبت به راه‌اندازی پارک فناوری اقدام و پس از انتخاب شرکتهای برتر جهت استقرار آنها همکاری لازم مبذول نماید.

چاپ چاپ