به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 21

جشنواره هنری بهترین ها از دور ریختنی ها ویژه بانوان منطقه ۲۱...

تاریخ انتشار: 17 آگوست 2015 - اخبار
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه ۲۱ از جشنواره بهترین ها از دور ریختنی ها برای بانوان این منطقه خبر داد .
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱ ، جمال بافرانی شهردار منطقه۲۱ اظهار کرد : جشنواره بهترین ها از دور ریختنی ها به یکی از گرایشهای هنری می پردازد که در پیوند با نقاشی ، مجسمه سازی و به بیانی متفاوت ، هنری شکل یافته از مواد دور ریختنی و پسماند های شهری است .
وی ادامه داد : تمایل به خلق آثار هنری متشکل از مواد طبیعی و دورریز است به گونه ای که اشیاء ساخته شده از این مواد دورریز با نگاه خلاق و دستان پر توان زنان هنرمند این مرز و بوم ساخته شده است .
بافرانی در ادامه به تقویت باورها و ارزشهای دینی اشاره کرد و گفت : این اقدام سبب تقویت باورها و ارزش های دینی از جمله روحیه قناعت و صرفه جویی شده و تأثیر بسزایی بر درک و نگرش آنان بر جامعه و محیط زیست می گذارد و در هفتمین جشنواره بهترین ها از دورریختنی ها بر آن هستیم تا با استفاده از زبان هنر بتوانیم بر دور ریزهای مواد خانگی ، زبان دیگری ببخشیم و با هدایت خلاق زنان هنرمند جهت استفاده از دورریزهای خانگی موجب ایجاد ، باز تولید و معرفی هنر زن ایرانی در تزئین و دکوراسیون و فضاهای داخلی منزل از جمله اتاق کودک و نوجوان ، اتاق نشیمن و آشپزخانه در قالب هایی چون تکه چسبانی ، تکه دوزی و … با تاکید برسبک زندگی اسلامی ایرانی در خانه شویم .
وی در ادامه به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره و تصریح کرد : ترویج فرهنگ خود باوری ، اعتماد به نفس و پرهیز از تجمل گرایی ، مصرف زدگی و اسراف ، ارتقای روحیه قناعت و ساده زیستی و صرفه جویی با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف با زبان هنر، شناسایی و معرفی توانمندی ها وخلاقیت بانوان در کاهش پسماندهای شهری و دورریز و در نهایت تحقق رویکرد آسمان آبی ، زمین پاک است.
شهردار منطقه۲۱ در پایان گفت : مخاطبین جشنواره دختران و بانوان محلات مناطق ۲۲ گانه هستند که در قالب طراحی وساخت حجم ، تابلو، تکه چسبانی ، عروسک های پارچه ای ، چل تکه و … با رویکرد کاربردی در حوزه دکوراسیون وتزیین منزل از دورریختنی ها با مشارکت تمامی محلات منطقه با یکدیگر رقابت می کنند .
گفتنی است این جشنواره از ۱۵ مرداد ماه آغاز و تا ۱۵ مهر ماه ادامه می یابد .
علاقه مندان جهت تحویل آثار خود می توانند به دبیرخانه های واقع در خانه های خانواده وسبک زندگی ( تسنیم ) مستقر در سرای محله یا دبیر خانه های مستقر در ادارات امور بانوان مراجعه نمایند .
درمنطقه۲۱ نیز در محلات شهرک دریا ، تهرانسر غربی ، باشگاه نفت ، شهرک پاسداران ، شهرک آزادی و شهرک غزالی می باشد .

چاپ چاپ