اجرای ویژه برنامه های دهه کرامت در محلات، مدارس و بوستان های پایتخت
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران

اجرای ویژه برنامه های دهه کرامت در محلات، مدارس و بوستان های پایتخت...

تاریخ انتشار: 17 آگوست 2015 - اختصاصی, خواندني هاي برگزيده‌
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای ویژه برنامه های دهه کرامت در مساجد، محلات، مدارس و بوستان های پایتخت خبر داد و گفت:

این برنامه ها در قالب جشن، نمایشگاه عکس و خوشنویسی، مسابقه، تورهای گردشگری طی دهه مبارک کرامت با مشارکت شهروندان تهرانی اجرا می شود.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی با اعلام این خبر اظهار داشت: امسال جشن های دهه کرامت از ۲۵ مرداد تا ۴ شهریور در فاصله بین اول ذی القعده سالروز میلاد حضرت معصومه(س) تا ۱۱ ذی القعده سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع) برگزار می‌شود.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری وگرامیداشت دهه کرامت، افزود: شهرداری تهران با اهدافی چون شکرگذاری به جهت افتخار میزبانی ایران اسلامی از وجود مقدس امام رضا (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع)، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، پاسداشت و تنظیم شعائر اسلامی با تاکید بر اعیاد و سرور آل محمد(ص)، ارتقای نشاط اجتماعی شهروندان با برگزاری مراسم و مناسبت های مذهبی و نیز گسترش فعالیت های فرهنگی مرتبط با سیره و سنت ائمه معصومین (علیهم السلام)، اجرای ویژه برنامه های مختلفی را برای گرامیداشت دهه کرامت پیش بینی کرده است.
امرودی با تاکید بر جنبه مردمی بودن و خودجوش بودن جشن های دهه کرامت با مشارکت شهرداری، افزود: در این دهه برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی با تاکید بر سیره عملی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، معرفی و تبلیغ روز ششم ذی القعده مصادف با سی ام مرداد ماه جاری به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) و همچنین تقویت مهارت های زندگی با تاکید بر جنبه های زیبایی سیره و سنت رضوی تلاش می کنیم.
وی بر لزوم برقراری تعامل و مشارکت جدی با مساجد، گروه های مردمی وشورایاری ها و رعایت وجه نشاط و شادی دینی در اجرای برنامه ها تاکید کرد.

برگزاری جشن های مهر هشتم در بوستان ها و مساجد منتخب پایتخت
از اجرای ۸ عنوان برنامه فرهنگی در مناطق پایتخت به مناسبت دهه کرامت خبر داد و گفت: جشن های ویژه دهه کرامت با عنوان «مهر هشتم» با تعامل و مشارکت مساجد، شورایاری ها، بسیج و گروه های مردمی به مدت ۱۰ شب در یکی از بوستان های منتخب ومساجد هر یک از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برپا می شود.
با اعلام برگزاری جشن «خواهر خورشید» اظهار داشت: همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، جشن تکلیف ویژه دخترانی که به سن تکلیف شرعی رسیده اند؛ برگزار می شود.

برپایی نمایشگاه های عکس و خوشنویسی در مناطق ۲۲گانه تهران
از برپایی ۲۲ نمایشگاه «قطعه ای از بهشت» پایتخت خبر داد و افزود: آثار خوشنویسی و هنرهای تجسمی با محوریت امام هشتم، حضرت فاطمه معصومه و حضرت شاهچراغ (علیهم الاسلام) در هر یک از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در معرض دید عموم قرار می گیرد.
با اعلام برپایی نمایشگاه عکس «کرامت کریمان» خاطرنشان کرد: در هر یک از مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران نمایشگاه عکس از حرم مطهر امام رضا (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع) پذیرای عموم مردم است.

تورهای گردشگری اماکن زیارتی به مناسبت دهه کرامت
از برگزاری تورهای گردشگری «عطر رضوی» به عنوان دیگر برنامه های فرهنگی دهه کرامت ذکر کرد و افزود: طی دهه کرامت ۳ تور نمونه گردشگری از جمله تورهای گردشگری کرامت به مقصد امامزاده صالح (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ویژه شهروندان تهرانی برپا می شود.
از طراحی و ارسال پیامک با محوریت حکمت های رضوی و جملات کوتاه به شهروندان و نخبگان سطح مناطق ۲۲ گانه و فضاسازی تبلیغی مناطق با استفاده از ظرفیت های تبلیغاتی از جمله پرتابل ها، بیلبوردها، عرشه های پل با محوریت جملات و حکمت های رضوی از دیگر برنامه های شهرداری تهران به مناسب دهه کرامت به شمار می رود.

برپایی جشن های مردمی دهه کرامت در مساجد تهران
با اشاره به برگزاری جشن های کرامت در سطح مساجد پایتخت گفت: ۲۲۰ جشن به مناسبت اعیاد پربرکت دهه کرامت از سوی مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران در ۲۲۰ مسجد شهر تهران با همکاری پایگاه های بسیج و مدیریت محلات پایتخت برگزار می شود.
به گفته امرودی، اداره کل امور بانوان شهرداری تهران نیز برنامه هایی چون جشن عبودیت و گوهر رحمت را درنظر گرفته که مراسم جشن به همراه تجلیل از دختران موفق در ۱۲۳ مسجد شاخص پایتخت و برگزاری جشن و نمایشگاه گوهر رحمت در ۱۲۳ مدرسه پایتخت به همراه تجلیل از دختران حافظ قرآن با همکاری پایگاه های بسیج و مدیریت محلات از جمله این برنامه هاست.
جشن های کرامت در بوستان های منتخب پایتخت، تهیه ویژه نامه ترویجی تکریم زن مسلمان، تکریم دختران موفق، و اجرای مسابقه حجاب و عفاف از جمله برنامه های اجرایی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران است و برپایی ۱۰ ایستگاه فرهنگی در مترو و فضاسازی ایستگاه های مترو با محوریت آموزه های رضوی به همت شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه اجرا می شود.

چاپ چاپ