تاریخ انتشار: 19 آگوست 2015 - اخبار, اخبار شهرداری ها

برگزاری چهارمین جشنواره شکوفا در منطقه۲۱

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۲۱ از برگزاری چهارمین دوره جشنواره شکوفا با هدف ارتقای آگاهی عمومی در زمینه فرصت ها و تهدید های فناوری اطلاعات در منطقه خبر داد .
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱ ، کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری منطقه۲۱ اظهار کرد : شکوفا مخفف مناسبی از دامنه گسترده ای است که از ایده بنیادی شهروند کارآمد و فناوری اطلاعات گرفته است و هدف اصلی آن شکوفایی ارزش نهفته در کانون اجتماعی و فرهنگ محله و ارزش های نهفته در آن است .
وی در خصوص اهداف دیگر برگزاری این طرح ادامه داد : هدف اصلی دیگر این جشنواره ارتقای سطح فناوری اطلاعات شهروندان محلات است که بتوان محصول نهایی یک رسانه را از جنبه های مختلف و بر اساس رسانه های مختلف ، شناسایی وارزیابی نمود .
وی ادامه داد : رضایت مندی شهروندان از طریق ارائه خدمات آموزشی ، فرهنگی و … در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و رسانه ای دیجیتال ، ایجاد بستری مناسب جهت کارآمدی فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی ، ارائه خدمات الکترونیک با محوریت محله های شهر تهران برای تحقق شهر الکترونیک از خلال بستر فناوری اطلاعات در قالب مدیریت محله ، ارزیابی دقیق و شفاف فعالیت های اجتماعی و فرهنگی مبتنی بر بستر فناوری اطلاعات در قالب مدیریت محله ، تشویق ارائه دهندگان خدمات الکترونیک نیروهای اثر گذار محلی ، آشنا سازی شهروندان با خدمات الکترونیک شهرداری تهران بصورت آنلاین و استفاده از شبکه های کنترل شده اجتماعی و … از اهداف برگزاری این جشنواره است .
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۲۱ تصریح کرد : امروز با روند توسعه شهری وشکل یابی فضاهای جدید شهری محله بعنوان یک نهاد اجتماعی از شکل و سازه قدیمی خود فاصله گرفته ، اما با وجود این تغییرها ، باید بپذیریم که در ماهیت میل‌های درونی انسانی برای برقراری ارتباط اجتماعی و اجتماعی بودن زندگی آدمی تغییری به وجود نیامده است . این نوع از میل‌ها ، در ذات انسانی ریشه دارد ، لذا این ویژگی اجتماعی بودن و میل هم زیستی جمعی‌ها سبب شده است تا کماکان اشتیاق داشته باشیم به مسایل اجتماعی فکر کنیم اما با تغییر روند این تغییر می توان گفت : کماکان شهرها از منطقه‌ها و منطقه‌ها از ناحیه‌ها و ناحیه‌ها از محله‌ها تشکیل شده اند .
وی در پایان گفت : شکوفا برنامه‌ای برای پرورش ساختارهای اجتماعی و دمیدن روح به جسم‌های همسایگی در فضای شهری است. این تلاشی آگاهانه به سوی تغذیه شهر است که براساس آن ، سنت‌های نیکویی چون : هم زیستی اجتماعی ، مشارکت ، هم فکری و هم اندیشی تقویت گردند و شاخص‌هایی این چنین لطیف در فضاهای گسترده شهری ، کم رنگ نشوند .
گفتنی است این مسابقات در هفت کانون شامل کانون موبایل ، کانون وبلاگ ، کانون طراحان گرافیک ، کانون توسعه مهارتها ، کانون رباتیک ، رسانه های دیجیتال وبازیهای رایانه ای است .
همچنین تمامی فعالیتهای محلات ۱۳ گانه از طریق آدرس اینترنتی www.my Tehran.ir
قابل دستیابی بوده واطلاعات کامل شرکت در جشنواره قابل رویت است .

چاپ چاپ