تاریخ انتشار: 24 آگوست 2015 - اخبار

برگزاری دوره های آموزشی محیط زیست شهری در سرای محلات منطقه ۷...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

رئیس اداره آموزش های شهروندی منطقه ۷ از برگزاری دوره های محیط زیست شهری در سرای محلات منطقه در راستای اجرای کمپین “آسمان آبی، زمین پاک” خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، نادیا طاری با اعلام این مطلب افزود: استفاده صحیح از آب، آموزش اصول حفاظت محیط زیست به کودکان، دوستی با گلها و گیاهان، پرهیز از آزار حیوانات، آلوده نکردن خیابان، مدرسه و پارک و خودداری از آلوده کردن آبهای سطحی و غیرسطحی از جمله مواردی است که در این کارگاه ها به شهروندان آموزش داده می شود.
وی با اشاره به لزوم آموزش حفظ محیط زیست به کودکان از سنین پایین به منظور جلوگیری از آسیب رساندن به محیط طبیعی و فضای سبز، خاطرنشان کرد: نگهداری و مراقبت از فضای سبز شهری از وظایف شهروندان به منظور حفظ سلامتی خود و کودکانشان است.
رئیس اداره آموزش های شهروندی منطقه ۷ با تاکید بر اینکه بهداشت و نظافت محیط از نشانه های یک شهروند آگاه، مسئول، با ایمان و صاحب اخلاق، فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی است، افزود: جلوگیری از آلودگی خاک، توجه به نظافت مکان های عمومی، عدم استفاده از مواد آلاینده محیط زیست، استفاده از کودهای ارگانیک و طبیعی و محصولات دوستدار محیط زیست از دیگر سرفصل های آموزشی است که در کارگاه محیط زیست به شهروندان آموزش داده می شود.
وی با اشاره به اینکه با استفاده از ناوگان حمل و نقل همگانی شهری به جای خودروی شخصی می توانیم در کاهش ترافیک شهری و آلودگی هوا سهمی داشته باشیم، یادآور شد: استفاده بیرویه از انرژی و عدم مدیریت آن سبب افزایش مصرف انرژی و آسیب به محیط زیست خواهد شد.
طاری با بیان اینکه این کارگاه در محلات منطقه در راستای جلب مشارکت اجتماعی، بهبود و ارتقاء کیفیت زندگی برگزار می شود، تصریح کرد: امروزه آنچه در مدیریت جامع شهری از اهمیت زیادی برخوردار است ، مدیریت تمام ابعاد زندگی شهری است که محیط زیست از جمله مهمترین محورهای آن است و با شاخص گذاری درست در این حوزه می توان کیفیت زندگی و شاخص های زندگی شهری را ارتقاء داد.
به گفته وی آشنایی شهروندان با موضوعات زیست محیطی، لزوم توجه به اصول و مبانی حفاظت از محیط زیست و ضرورت حساس سازی اقشار مختلف جامعه و حرکت به سوی جامعه ای با توسعه پایدار از اهداف برگزاری دوره های محیط زیست شهری در سرای محلات است.

چاپ چاپ