تاریخ انتشار: 25 آگوست 2015 - اخبار

دکتر سقائیان نژاد خبر داد: مذاکره با بانک‌ها جهت تسویه بدهی‌های شهرداری قم...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار قم با اشاره به تلاش‌هایی که برای تسویه‌ بدهی‌های شهرداری صورت گرفته است گفت: مذاکراتی با بانک‌های طرف حساب شهرداری جهت تهاتر بدهی‌ها صورت گرفته است.

به گزارش شهرنیوز؛ دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با آیت‌الله شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی با اشاره به اهمیت ویژه بلوار پیامبر اعظم(ص) ابراز داشت: با توجه به اینکه در ابتدا و انتهای این بلوار مکان‌های مقدس وجود دارد باید با احتیاط بیشتری برای ساخت و ساز در این بلوار برنامه‌ریزی شود و هارمونی مذهبی این بلوار حفظ شود، که در این راستا در حال مذاکره با مراکز حوزوی برای سرمایه‌گذاری در این بلوار هستیم تا این مراکز در این بلوار تجمیع شوند.

وی با اشاره به اهمیت بحث اقتصاد فرهنگ ابراز داشت: باید با برنامه‌ریزی مناسب تناسبی میان مراکز تجاری و فرهنگی ایجاد کنیم و طرح اقتصاد فرهنگ می‌تواند در این راستا راه‌گشا باشد.

شهردار قم مشکل ریزگردهای شهر قم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اگر به مشکل ریزگردها مخصوصا در ورودی‌های شهر توجه کافی نشود در آینده زندگی در شهر قم مختل خواهد شد.

دکتر سقائیان‌نژاد با اشاره به بدهی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قم در خصوص اجرای پروژه‌های شهری اظهار داشت: بخش اعظمی از این بدهی مربوط به دو پروژه بزرگ بلوار پیامبر اعظم(ص) و فاز ۵ بلوار عمار یاسر است.

وی در ادامه تصریح کرد: در خصوص پروژه بلوار پیامبر اعظم(ص) شهرداری قم ۷۶۲ میلیارد تومان بدهی بانکی دارد و میزان بدهی در فاز ۵ بلوار عماریاسر نیز ۲۴۰ میلیارد تومان است.

شهردار قم با اشاره به اینکه میزان بدهی شهرداری به بانک شهر ۲۵۰ میلیارد تومان است گفت: طی نشستی با مسئولان بانک شهر قرار بر این شده است که از طریق تهاتر این بدهی پرداخت شود و با بانک‌های ملی و تجارت هم مذاکراتی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه باید دولت در این زمینه شهرداری قم را حمایت کند افزود: انتظار داریم که سود این بدهی‌ها از سوی دولت بخشیده شده و ما نیز برای بازپرداخت اصل بدهی برنامه‌ریزی‌های لازم را خواهیم داشت.

۱۳۹۴/۰۶/۰۳
اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم

چاپ چاپ