تاریخ انتشار: 26 آگوست 2015 - اخبار, اخبار شهرداری ها

بلوار کشاورز معبر تفرجگاهی پایتخت می شود

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

معاون امور شهری و محیط زیست شهردار منطقه ۶ از بهبود وضع بلوار کشاورز و تبدیل آن به معبر نمونه و تفرجگاهی پایتخت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، افشین خدامی با اعلام این خبر گفت: برای بهبود وضع بلوار کشاورز و تبدیل آن به معبر نمونه و تفرجگاهی پایتخت اقداماتی را از سال گذشته شروع کردیم.
وی از لایروبی مستمر کانال بلوار کشاورز خبر داد و گفت: کم بودن تعداد خروجی آب کانال باعث آب ماندگی و تجمع زباله و انتشار بوی تعفن می شد. به همین دلیل در نخستین اقدام افزایش خروجی آب کانال در دستور معاونت خدمات شهری منطقه قرار گرفت، با انجام مطالعات خروجی ها، کانال را افزایش دادیم و ۲ حلقه چاه جذبی هم در تقاطع های حجاب و نادری حفر کردیم. با تشکیل تیمی از نیروهای خدمات شهری در ناحیه ۲ لایروبی به صورت مداوم و مستمر انجام می شود.
معاون امور شهری و محیط زیست شهردار منطقه ۶ خاطر نشان کرد: با اجرای کامل طرح، آبگیری و تخلیه مداوم آب در کانال باعث نظافت و شست و شوی کانال شده است و اگر اهالی مشارکت کنند و زباله های خود را داخل آن نریزند، بوی تعفن از آن استشمام نخواهد شد. مسدود کردن بخشی از مسیر ورود آب از فلسطین تا ولی عصر(عج) اقدام دیگری بود که برای ساماندهی بلوار کشاروز انجام دادیم.
به گفته، خدامی پوشش گیاهی این بلوار در گذر زمان دستخوش تغییراتی شده بود که درختکاری در باغچه آن را از سال گذشته شروع و تابستان امسال هم واکاری کردیم. کاشت درخت و نهال و پوشش گیاهی در بخش جنوبی و شمالی بلوار انجام شده است. البته رسیدگی به فضای سبز بلوار به طور مرتب انجام می شود.
علاوه بر این کمبود روشنایی بلوار، معضل دیگری بود که با نورپردازی بلوار این مشکل را حل کردیم، البته نوپردازی به گونه ای انجام شده که لطمه ای به بافت قدیمی و تاریخی آن وارد نشود. نورپردازی درختان بلوار با استفاده از ۷ رنگ مختلف و چشمنواز با همکاری اداره زیباسازی شهرداری منطقه انجام شده است.
وی وعده داد: فاز دوم نورپردازی بلوار را بزودی در پیاده راه های جنوبی، شمالی و میانی، انجام خواهیم داد.

چاپ چاپ