تاریخ انتشار: 29 آگوست 2015 - اخبار, اخبار شهرداری ها

بهره برداری از مجهزترین و بزرگترین آزمایشگاه تخصصی گیاهپزشکی پایتخت در منطقه ۲۲...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

با بهره برداری از آزمایشگاه تخصصی گیاهپزشکی منطقه ۲۲، امکان پروژه های تحقیقاتی دانشجویان و کارآموزان دانشگاه ها و موسسات علمی از این آزمایشگاه میسر شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، این آزمایشگاه دوم شهریور ماه با حضور مسئول گیاهپزشکی سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران و تنی چند از مسئولان منطقه ۲۲ به بهره برداری رسیده و به لحاظ داشتن امکانات و تجهیزات، یکی از مجهزترین آزمایشگاههای گیاهپزشکی است.
قاسم مولایی شهردار منطقه ۲۲ با اعلام این خبر گفت: « با توجه به سرانه بالای فضای سبز در سطح منطقه ۲۲ و وجود یک آزمایشگاه تخصصی گیاهپزشکی برای رسیدگی و نگهداری مطلوب از فضای سبز و بررسی آفات و بیماریهای گیاهی به طور دقیق و علمی، لازم و ضروری به نظر می رسید. اداره فضای سبز حوزه امور شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ در راستای نیل به این اهداف به احداث آزمایشگاه تخصصی اقدام کرد. این آزمایشگاه با مساحت ۷۰ متر مربع دارای تجهیزات مختلفی از جمله هود لامینار، ژرمیناتور، آون، انکوباتور، میکروسکوپ و استریو میکروسکوپ و … است که امکانات لازم را برای بررسی آفات و بیماریهای گیاهی، تشخیص صحیح و ارائه راهکار کاربردی در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهد. »
وی افزود: « دانشجویان و کارآموزان دانشگاه ها و موسسات علمی می توانند با استفاده از فضا و تجهیزات این آزمایشگاه، پروژه های تحقیقاتی خود را انجام دهند. همچنین مدارس بمنظور ارائه مباحث آموزشی مانند آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی و نحوه تهیه اسلایدها و فعالیتهای پژوهشی و دیگر مناطق شهرداری تهران برای انجام امور تحقیقاتی مرتبط با فضای سبز شهری می توانند با این آزمایشگاه همکاری داشته باشند. »
به گفته شهردار منطقه ۲۲، انجام امور تحقیقاتی، پژوهشی و علمی با اولویت مسائل و مشکلات مرتبط با فضای سبز شهری از جمله برنامه هایی است که برای فعالیت این ازمایشگاه تخصصی پیش بینی شده ؛ بطوری که دو طرح تحقیقاتی با موضوع کنترل آفات پوستخوار و استفاده ازمواد ضد تعریق نیز در همین مدت کوتاه بهره برداری از آن، در این آزمایشگاه در حال اجراست.

چاپ چاپ