تاریخ انتشار: 29 آگوست 2015 - اخبار

نظافت مشاعات ساختمان های بلندمرتبه در ازای تحویل پسماند در ناحیه ۲ منطقه ۱۰...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در راستای اجرای کمپین آسمان آبی و زمین پاک صورت می گیرد؛
شهردار ناحیه ۲ منطقه ۱۰ از همکاری در نظافت مشاعات ساختمان های بلندمرتبه در ازای تفکیک و تحویل پسماند ساکنان این ساختمان ها خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، مجید یکتا پرست شهردار ناحیه ۲ با اعلام این خبر گفت: یکی از سیاست های مدیریت شهری منطقه بهره گیری از سیاست های تشویقی برای جلب مشارکت و همکاری شهروندان در تفکیک پسماندهای خشک و تر و تحویل آن خصوصا در ساختمان های بلندمرتبه است و برهمین اساس طرح نظافت مشاعات این ساختمان ها خصوصا در حاشیه بزرگراه شهید نواب صفوی در دست بررسی و مطالعه است و به زودی اجرایی خواهد شد.
وی اولویت جلب مشارکت ساکنان این اماکن را با توجه به سکونت جمعیت بیشتری از افراد حائز اهمیت برشمرد و افزود: در این طرح آموزشگران ضمن مراجعه به واحدهای بلندمرتبه و آموزش ساکنان برای تفکیک زباله در خصوص نحوه و چگونگی تحویل پسماندها برای بهره مندی از نظافت مشاعات توسط کارگران خدمات شهری اطلاع رسانی می کنند.
یکتاپرست با اشاره به دیگر اقدامات خاطر نشان کرد: این ناحیه در اقدامی ابتکارانه دیگری در مقابل دریافت پسماند در غرف شارژ تلفن همراه ارائه می دهد که این امر با استقبال شهروندان خصوصا نوجوانان همراه بوده و خود یکی از دلایل مشارکت این قشر نیز می باشد همچنین تحویل مواد شوینده، تحویل کیسه و مخزن و وجه نقد، تعامل با مدارس و نصب تبلیغات محیطی از طریق شعارهای مثبت از دیگر تمهیدات این ناحیه برای جلب مشارکت شهروندان می باشد.
یکتاپرست یادآور شد: برای ایجاد ساختار مشخص و هویت بخشی غرفه های بازیافت، اولین خانه بازیافت با بهره گیری از طراحی و معماری ایرانی-اسلامی در سازه ای یک طبقه با نمای آجری و با استفاده از پت ها (بطری های نوشابه و آب معدنی) به زودی در خیابان امام خمینی (ره) راه اندازی خواهد شد.

چاپ چاپ