معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 7 اعلام کرد؛

تصادفات با اصلاحات هندسی کاهش می یابد

تاریخ انتشار: 30 آگوست 2015 - اخبار
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۷ با اشاره به اجرای طرح اصلاح هندسی در منطقه، افزود: این طرح علاوه بر تامین حداکثری رضایت شهروندان، افزایش ایمنی عابرین و ایمنی تردد خودروها در معابر، نقش بسزایی در کاهش بار ترافیکی سطح منطقه با توجه به آمار بالای عبور و مرور وسایل نقلیه دارد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، امیرحسین حیدرنیا با تاکید بر نقش اصلاحات هندسی در روانسازی ترافیک شهری یادآور شد: اصلاحات ایجاد شده با تکیه بر اقدامات کارشناسی و به منظور کاهش حجم ترافیک، کاهش زمان تاخیر و افزایش ایمنی در سطح منطقه انجام می شود.
وی بابیان این مطلب که اصلاحات هندسی با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی نسبت به تمرکز جمعیتی در سطح منطقه انجام می شود، تصریح کرد: این اقدام در معابر پر تردد منطقه مانند خیابان مدنی تقاطع سبلان، احداث رفیوژ میانی خیابان شریعتی حدفاصل پیچ شمیران تا خیابان طالقانی و چهارراه قصر حدفاصل خیابان شهرتاش تا خیابان شهید بهشتی انجام شده است و موفق شدیم تا حدود زیادی بار ترافیک را در این محورها کم کنیم.
معاون شهردار منطقه ۷ با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح اصلاح هندسی روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات است، تصریح کرد: این طرح باعث ایمن سازی و ارتقاء سطح کیفی این محدوده می شود.
به گفته وی احداث سکو و سرپناه ایستگاه اتوبوس در خیابان شهید مطهری بعد از ترکمنستان، نصب جانپناه در تقاطع خیابان پلیس تا مرودشت و همسطح سازی خیابان تهران نو مقابل خط کشی بلوک های عابرپیاده از دیگر فعالیت هایی است که در راستای اجرای طرح اصلاح هندسی انجام شد.
حیدرنیا خاطرنشان کرد: خیابان شهید مطهری تقاطع شریعتی، خیابان بهشتی با تقاطعات میرعماد و شهید مفتح از جمله دیگر محورهایی است که این طرح در آنها در حال اجراست.

چاپ چاپ