سرپرست شهرداری کرمان:

مدرسه حیاتی کرمان به موزه فرهنگ و تاریخ تبدیل می شود

تاریخ انتشار: 01 سپتامبر 2015 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

سرویس خبر : اداره ی روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری کرمان

سرپرست شهرداری کرمان در حاشیه بازدید از بازار بزرگ به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و جمعی از معاونان و کارشناسان این اداره کل، با بیان اینکه مدرسه حیاتی کرمان در مراحل پایانی مرمت و بازسازی قرار دارد، گفت: این مدرسه توسط شهرداری مرمت شده و پس از پایان عملیات مرمت به عنوان موزه فرهنگ و تاریخ مورد بهره برداری قرار می گیرد.
مهندس علی بابایی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲ میلیارد ریال صرف بازسازی مدرسه حیاتی شده است، افزود: کارشناسان میراث فرهنگی بر کلیه مراحل بازسازی نظارت داشته اند.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری کرمان منتظر ارائه طرح مرمت بازار بزرگ از سوی اداره کل میراث فرهنگی است، تصریح کرد: در صورت ارائه این طرح، شهرداری آمادگی دارد با همکاری میراث فرهنگی کار بدنه سازی و ساماندهی سایر قسمت ها را ادامه دهد.
سرپرست شهرداری کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر کف سازی معابر منتهی به بازار توسط شهرداری کرمان در حال انجام است، بیان کرد: انتظار می رود در آینده ای نزدیک این پروژه به اتمام رسد.
بابایی از آغاز ساماندهی بدنه بازار و حذف عناصر بصری مزاحم خبر داد و گفت: شهرداری کرمان آمادگی دارد با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی نسبت به مرمت و بهسازی تمامی قسمت های بازار اقدام نماید.
وی با اشاره به اینکه طبق اعلام اداره کل میراث فرهنگی استان، به زودی طرح مرمت و بازسازی بازار اختیاری و سرای سردار به شهرداری کرمان ارائه خواهد شد، خاطرنشان کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته، به زودی طرح ساماندهی و جمع آوری بالکن ها و آفتابگیرهای غیراصولی بازار بزرگ به شهرداری ارائه می شود تا بر اساس طرح های مورد تایید اداره کل میراث فرهنگی، آفتابگیرها و چادرهای منطبق با فضای بازار نصب شود.

چاپ چاپ