نخستین کارخانه تفکیک زباله کشور در قم به بهره‌برداری می‌رسد

نخستین کارخانه تفکیک زباله کشور در قم به بهره‌برداری می‌رسد...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم: نخستین کارخانه تفکیک زباله کشور در قم به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از ایجاد باشگاه همیاران بازیافت خبر داد و گفت: هفته آینده نخستین کارخانه تفکیک زباله کشور در قم با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش شهر نیوز، سید عبدالله میرابراهیمی پنج شنبه شب در پنجمین دوره جشن همیاران بازیافت که در فرهنگسرای جوان استان قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه حمایت مسئولان استانی در راستای تحقق اهداف سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم موثر بوده است تصریح کرد: اکنون پنجمین دوره جشن همیاران بازیافت به منظور تقدیر از افرادی که در تفکیک زباله‌های شهری مشارکت داشته‌اند برگزار شده است.
وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های مدون می‌تواند در کاهش میزان زباله‌های شهری تاثیرگذار باشد یادآور شد: طرح تفکیک از مبداء برکات بسیاری برای شهر قم داشته است و امیدواریم در این راستا بتوانیم از مشارکت‌های مردمی به صورت گسترده‌تری استفاده کنیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰۰ هزار کارت طلایی تفکیک از شهروندان قمی دریافت شده است که علاوه بر مراحل قبلی تقدیر از همیاران بازیافت در این جشنواره نیز به قید قرعه از این خانواده‌ها تقدیر می‌شود.
وی از ایجاد باشگاه همیاران بازیافت خبر داد و گفت: هفته آینده نخستین کارخانه تفکیک زباله کشور در قم با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
میرابراهیمی با اشاره به اینکه سال گذشته هزار و ۵۰۰ تن زباله خشک در شهر قم بازیافت شده است مطرح کرد: زباله‌های خشک نزدیک به ۲۰ درصد از زباله‌های شهری قم را به خود اختصاص می‌دهد که با مشارکت شهروندان و تفکیک آن‌ها از مبداء می‌توانیم دستاوردهای بیشتری در شهر قم داشته باشیم.
وی از فعالیت ۱۱ غرفه تفکیک زباله شهری در قم یاد کرد و ادامه داد: ترویج فرهنگ تفکیک زباله‌های شهری باید توسط همیاران بازیافت در نقاط مختلف شهر قم انجام شود تا همه شهروندان قمی به این امر اهتمام ویژه داشته باشند.

۱۳۹۴/۰۶/۱۳
اداره کل روابط عمومی و بین املل شهرداری قم

چاپ چاپ