فضای سبز شمال تهران ۸۰۰ هزار متر مربع توسعه یافت
تاریخ انتشار: 06 سپتامبر 2015 - اخبار

فضای سبز شمال تهران ۸۰۰ هزار متر مربع توسعه یافت

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه یک در مراسم افتتاح یکصد پروژه بزرگ شهری :
فضای سبز شمال تهران ۸۰۰ هزار متر مربع توسعه یافت
با احداث بیش از ۵۶ بوستان محلی ، منطقه ای و فرامنطقه ای در حدود ۸۰۰ هزار مترمربع فضای سبز در شمال تهران توسعه یافت.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مجتبی یزدانی شهردار منطقه یک در مراسم افتتاح بیش از یکصد پروژه بزرگ عمرانی ، ترافیکی، اجتماعی ، ورزشی و… که با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران ، روحانیون، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، معاونین ، روسای ادارات، دبیران شورایاری ها و… صبح امروز- ۱۴ شهریور ماه- در پایگاه مدیریت بحران شهرداری منطقه یک برگزار شد با اعلام خبر فوق اظهار داشت : ایجاد حریم سبز درارتفاعات شمال تهران یکی از مهمترین تدابیرشهرداری تهران برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز است بر همین اساس بوستان های بزرگی چون بوستان مهرگان به مساحت ۱۴۰ هزار متر مربع، فاز اول بوستان آبک به مساحت ۱۰۵ هزار متر مربع، فاز دوم بوستان گلابدره به مساحت ۱۵۷ هزار متر مربع ، بوستان نیلوفر فاز۱ و۲ به مساحت ۹۰ هزار متر مربع و… در حریم شمال تهران احداث و به عنوان تفرجگاه عمومی در اختیار شهروندان قرار گرفت.
وی با اشاره به احداث بوستان های محله ای در منطقه یک گفت: ۳۸ بوستان محله ای به مساحت بیش از ۱۳۲ هزار متر مربع که جزء فضاهای بی دفاع شهری محسوب می شدند در محلات شمال تهران شناسایی و برای گذران اوقات فراغت شهروندان به بوستان های محلی تبدیل شدند.
یزدانی به تامین سرانه های خدماتی و رعایت عدالت اجتماعی در توزیع عادلانه امکانات فرهنگی ، ورزشی، خدماتی در محلات اشاره کرد و گفت: سعی بر این است که همه محلات از سراهای محله ، میادین میوه و تره بار، مجموعه های ورزشی، اسکان های کارگری ، سوله های بحران و … بهره مند شوند .
شهردار منطقه یک تصریح کرد: خط سه متروی تهران در شهرک محلاتی و قائم(عج) تا مهر ماه سال جاری با حضور شهردار تهران به بهره برداری می رسد و ساکنان شرقی منطقه می توانند به سهولت بیشتری به مرکز شهر تردد نمایند.
یزدانی احداث تقاطع سه سطحی در بزرگراه امام علی(ع)، شید صیاد شیرازی و ارتش را در دستور کار منطقه دانست و گفت: از پایان آبان ماه هر دو ماه یکی از پل ها به بهره برداری می رسد و انشاءا… بعد از یکسال به بهره برداری کامل خواهد رسید.
وی از افتتاح پروژه های جدید در ۵ ماه آینده خبر داد و گفت : در دهه فجر نیز پروژه های دیگری با حضور شهردار تهران در منطقه یک به بهره برداری رسمی می رسد.

چاپ چاپ