- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

برگزاری کارگاه های اکوتوریسم و حفظ محیط زیست در سرای محلات منطقه هفت

مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه ۷ از برگزاری مجموعه کارگاه های اکوتوریسم و حفظ محیط زیست در سطح محلات منطقه در راستای اجرای کمپین “آسمان آبی زمین پاک” خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، مهدی سعیدی با اعلام این مطلب افزود: این مجموعه کارگاه ها از بهار سال جاری آغاز شده و تا اردیبهشت سال ۱۳۹۵ ادامه خواهد شد.
به گفته وی این کارگاه های آموزشی با تاکید بر نگاه عمیق کتاب آسمانی و ائمه اطهار و احادیث نسبت به تمیز نگاه داشتن محیط اطراف، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ سازی محیط زیست و نگاه دولت به فرهنگ صرفه جویی از کلیه منابع طبیعی برگزار می شود.
مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه ۷ با اشاره به لزوم آموزش حفظ محیط زیست به کودکان از سنین پایین به منظور جلوگیری از آسیب رساندن به محیط طبیعی و فضای سبز، خاطرنشان کرد: نگهداری و مراقبت از فضای سبز شهری از وظایف شهروندان به منظور حفظ سلامتی خود و کودکانشان است.
وی با اشاره به اینکه کارگاه اکوتوریسم و حفظ محیط زیست در راستای حمایت از “کمپین آسمان آبی ،زمین پاک ” برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این کارگاهها با محوریت کاهش تولید زباله وتفکیک پسماند ،صرفه جویی در مصرف انرژی ،صرفه جویی در مصرف آب وحفاظت از طبیعت در سرای محلات برگزارمی شود.
سعیدی با بیان اینکه این کارگاه در محلات منطقه در راستای جلب مشارکت اجتماعی، بهبود و ارتقاء کیفیت زندگی برگزار می شود، تصریح کرد: امروزه آنچه در مدیریت جامع شهری از اهمیت زیادی برخوردار است ، مدیریت تمام ابعاد زندگی شهری است که محیط زیست از جمله مهمترین محورهای آن است و با شاخص گذاری درست در این حوزه می توان کیفیت زندگی و شاخص‌های زندگی شهری را ارتقاء داد.
به گفته وی آشنایی شهروندان با موضوعات زیست محیطی، لزوم توجه به اصول و مبانی حفاظت از محیط زیست و ضرورت حساس سازی اقشار مختلف جامعه و حرکت به سوی جامعه ای با توسعه پایدار از اهداف برگزاری این کارگاه ها است.