تاریخ انتشار: 06 سپتامبر 2015 - اخبار شهرداری ها

حمایت شهرداری منطقه ۴ از برنامه های فرهنگی اجتماعی مساجد...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

مساجد محور فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در محلات شمال شرق تهران/ حمایت شهرداری منطقه ۴ از برنامه های فرهنگی اجتماعی مساجد
شهردار منطقه ۴ تهران از محور قرار دادن مساجد در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خبر داد و گفت: با توجه به رویکرد شهرداری تهران بر مسجد محوری، در سال جاری محور فعالیت های فرهنگی و اجتماعی منطقه بر پایه مساجد خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، مهندس سید امیر عباس بهاری شهردار منطقه ۴، در دیدار با روحانیون و ائمه جماعات محلات مهران و کاظم آباد گفت: در راستای سیاست های شورای اسلامی شهر تهران و همچنین شهردار تهران مبنی بر استفاده از نقطه نظرات مردم در برنامه ریزی ها و اجرای پروژه های شهری، مساجد به ویژه روحانیت نقش ارزنده ای در تقویت این تعاملات و اختصاص بودجه های مرتبط خواهند داشت.
وی افزود: رسیدگی به محرومین جامعه و دستگیری از نیازمندان که در سال جاری نیز از سوی مدیریت شهری تهران تاکید بسیار شده است، از طریق مساجد و پتانسیل های موجود در این پایگاه های مذهبی و اجتماعی با جدیت دنبال خواهد شد.
شهردار منطقه ۴ از مساجد به عنوان پایگاه اجتماعی و محلی برای تعاملات دینی و بیان مشکلات شهری است یاد کرد و گفت : هر حرکتی که از مسجد شروع شود و منطبق بر تفکر مسجد باشد ، ماندگار می‌شود و حضور در مساجد در برنامه قرار دارد.
بهاری کمپین آسمان آبی، زمین پاک را یکی از موضوعات مهم امروز شهر تهران عنوان کرد و افزود: تقویت فرهنگ شهر نشینی و آشنایی شهروندان با پسماند، تفکیک زباله از مبدا، خط سفید و مسایل ترافیکی از جمله موضوعاتی است که می توان از طریق مساجد به شهروندان آموزش داد و ما نیازمند حمایت روحانیون هستیم.
وی خاطر نشان کرد: شهرداری منطقه ۴ این امادگی را دارد تا با همکاری سراهای محلات امکانات لازم را جهت اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در اختیار مساجد قرار دهد.
شایان ذکر است با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته نشست با روحانیون و ائمه جماعات مساجد محلات۲۰ گانه منطقه به صورت روزانه و با محوریت نواحی ۹ گانه در حال برگزاری است.

پیمان ضیایی
مدیر روابط عمومی

چاپ چاپ