تاریخ انتشار: 11 سپتامبر 2015 - اخبار

۶۰ سفیر اهدای عضو در محلات منطقه ۱۵ فعال شدند

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

برای اولین بار در سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
۶۰ سفیر اهدای عضو در محلات منطقه ۱۵ فعال شدند
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ از فعال شدن مسئولین خانه های سلامت، خدمات اجتماعی و آموزش شهروندی محلات منطقه به عنوان سفیران اهدای عضو و همیاران سلامت در این منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، ابوالفضل حیدری با اعلام مطلب فوق افزود: نخستین همایش آموزش در حوزه اهدای عضو در منطقه با هماهنگی بیمارستان مسیح دانشوری و پلیس راهنمایی و رانندگی منطقه به صورت کارگاهی برگزار و طی آن آموزشهای لازم در دو محور خط سفید و قوانین ترافیکی و همچنین اطلاع رسانی و فرهنگسازی در حوزه اهدا عضو به مسئولین خانه های محلات منطقه داده شد.
به گفته وی این طرح با هدف ارائه آموزشهای لازم به مسئولین خانه های سرای محلات و فعالیت آنها در محله به منظور اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان اجرا می شود .
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به اینکه این طرح در منطقه ۱۵ به عنوان اولین منطقه در سطح مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران اجرا می شود افزود: به دنبال اطلاع رسانی مسئولین خانه ها در محلات، کارگاههای اختصاصی نیز در محلات برگزار خواهد شد تا شهروندان آموزش ببینند.
این گزارش حاکیست، در همایش یادشده ستوان نوروزی رییس آموزش پلیس منطقه ۱۵ به تشریح قوانین ترافیکی و راهنمایی و رانندگی و اهمیت اجرای خط سفید در منطقه پرداخت .
دکتر مسعود مظاهری معاون فرهنگی واحد اهدای عضو بیمارستان مسیح دانشوری نیز با اشاره به اینکه عامل اصلی مرگ و میر در ایران تصادفات رانندگی است افزود: ضمن اینکه امیدواریم رعایت نقاط ترافیکی و خط سفید باعث کاهش تصادفات شود اما علاوه بر تصادفات، حوادثی مانند سقوط از ارتفاع و … نیز از جمله مواردی است که ممکن است فرد را دچار مرگ مغزی کنند. بنابراین با فرهنگسازی در زمینه اهدا عضو می توان به نجات جان بیماران دیگری که نیاز به این اعضا دارند پرداخت.
وی با اشاره به اینکه تصمیم گیری برای خانواده افراد دچار مرگ مغزی بسیار سخت است و به همین علت اعضای مهم و زنده بسیاری از افراد مرگ مغزی که می توانند جان ۸ انسان را نجات دهند به سرعت از دست می رود افزود: با فرهنگسازی در این حوزه در بین شهروندان و عضویت داوطلبانه آنان در جهت اهدای اعضا می توانیم جان بسیاری از افراد جامعه را نجات دهیم.
شایان ذکر است، در این همایش لوح و نشان اهدای عضو به مسئولین خانه های منطقه به عنوان همیاران سلامت و سفیران اهدا عضو اعطا شد.

چاپ چاپ