برنامه‌ریزی برای ترغیب شهروندان به استفاده ازحمل و نقل عمومی در دستور کار مدیریت شهری است
مديرعامل سازمان اتوبوس‌راني شهرداري قم:

برنامه‌ریزی برای ترغیب شهروندان به استفاده ازحمل و نقل عمومی در دستور کار مدیریت شهری است...

تاریخ انتشار: 11 سپتامبر 2015 - از سراسر ايران, خواندني هاي برگزيده‌
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

به گزارش شهرنیوز سعید امراللهی با اشاره به اهمیت استفاده از وسیله نقلیه عمومی گفت: در خصوص بحث رفتار اجتماعی و ترافیکی همشهریان باید به نوعی آنها را ترغیب و تشویق کنیم تا از حمل و نقل عمومی که می‌تواند در مشکلات شهری از جمله ترافیک بسیار تاثیرگذار باشد، استفاده کنند.

مدیر‌عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به راهکار برای تشویق بیشتر مردم برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی خاطرنشان کرد:در این میان ایجاد یک شبکه پویا که بتواند خواسته‌های همشهریان و انواع تقاضای سفر را پاسخگو باشد ضروری بوده و تکمیل ناوگان و نظم و انضباط سرویس دهی در شبکه حمل و نقلی از جمله مواردی است که گرایش به استفاده از سیستم را تشدید می‌کند.

وی به دیگر روش‌ها برای جذب مسافر اشاره کرد و گفت: مطلوبیت شبکه حمل و نقل و کیفیت آن و همچنین در کنار آن سرعت تردد و یا جابجایی شبکه از جمله موارد دیگری است که در جذب میزان سفر و افزایش حمل و نقل موثر است.

امراللهی فرهنگسازی را امری مهم در این زمینه برشمرد و افزود: در کنار همه این‌ها فرهنگسازی که مقوله‌ای بسیار مهم و پیچیده و نیاز به تلاش وافری از سوی نهاد‌های مربوطه بوده نیز از جایگاه ویژه‌ای برخودار است.

مدیر‌عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم فرهنگ‌سازی برای استفاده از حمل و نقل عمومی را وظیفه تمام نهاد‌ها دانست و ابراز کرد: تمام نهاد‌های عمومی، دولتی و حتی خصوصی که به نوعی با شبکه معابر و مباحث ترافیک در ارتباط و درگیر هستند باید گام بردارند و به اطلاع رسانی و فرهنگسازی بپردازند و صدا‌وسیما می‌تواند کمک موثری در این خصوص داشته و به اطلاع رسانی بپردازد.

وی هر نهاد را تکه‌ای از این پازل مهم دانست و بیان کرد: نهاد‌های دیگر به خصوص نهاد‌های نظارتی مانند پلیس راهور نیز می‌تواند نقش مهمی داشته باشند که در صورت تکمیل، این پازل نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

امراللهی با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسرانی۲۲ درصد سهم سفر‌های درون شهری را دارد، تصریح کرد: از آن‌جایی که در قم قطار شهری وجود ندارد بخشی از وظیفه آن بر دوش ناوگان اتوبوسرانی است و ۲۲ درصد سفر‌های درون شهری را عهده دار هستیم و تلاش می‌کنیم تا رضایت مسافران را جلب کنیم تا رغبت بیشتری برای استفاده از وسایط نقلیه عمومی داشته باشند و این فرهنگ بین آنها نهادینه شود.

وی خواستار همکاری مردم برای ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر شد و گفت: اگر مردم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند قطعا همکاران ما نیز انگیزه بیشتری برای ارائه خدمات خواهند داشت.

۱۳۹۴/۰۶/۱۹
اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم

چاپ چاپ