۸ هزار جلد کتاب  در شمال تهران جمع آوری شد
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک

۸ هزار جلد کتاب در شمال تهران جمع آوری شد

تاریخ انتشار: 16 سپتامبر 2015 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در آستانه مهر ماه
به منظور جلوگیری از تخریب محیط زیست و استفاده مجدد از کاغذهای باطله ، امسال بیش از ۸ هزار جلد کتاب در شمال تهران جمع آوری و به چرخه بازیافت برگردانده شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مهدی جمشیدیان رییس اداره بازیافت و تبدیل مواد شهرداری منطقه یک با اعلام خبر فوق اظهار داشت : با توجه به اینکه کاغذ ماده‌ای فاسد شدنی نیست، بهترین روش برای جمع‌آوری آن از درب منازل ، اداره‌ها و مدارس قبل از مخلوط شدن با بقیه پسماندها است که بر همین اساس از اواخر خرداد ماه تا کنون جمع آوری کتب سال های گذ شته به در خواست مدارس وشهروندان این منطقه و با هماهنگی کارشناسان بازیافت وآموزشگران نواحی انجام شده است .
وی خاطر نشان کرد: برای تولید یک تن کاغذ ۱۵ الی ۱۷ اصله درخت تنومند باید قطع شود، در حالی که با بازیافت کاغذهای باطله می توان ۹۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی نموده و به میزان ۷۵ درصد در کنترل آلودگی هوا مؤثرباشیم .
این مقام مسئول تصریح کرد : به منظور استفاده مجدد از این کتب که به عنوان یکی از سه اصل طلایی بازیافت مورد توجه و اهمیت است نمایشگاهی جهت استفاده شهروندان از کتب جمع آوری شده برپا گردیده که با استقبال و توجه شهروندان همراه بوده است .
جمشیدیان گفت: همه این موارد این امر را مورد تاکید و آموزش قرار می دهد که کاغذ زباله نیست و همگان باید برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست تلاش کنند.

چاپ چاپ