معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه یک :

اجرای طرح جهادی لایروبی انهار در شمال تهران

تاریخ انتشار: 19 سپتامبر 2015 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

به منظور جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه و جاری شدن سیل، طرح جهادی با هدف لایروبی و پاکسازی کلیه انهار روبسته ، کانال ها و مسیل های اصلی شمال تهران طی دو هفته اجرا شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مهندس مجید نوربخش معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری این منطقه، با اعلام خبر فوق اظهار داشت : با نزدیک شدن به فصل پاییز و آغاز بارش ها، طرح جهادی با هدف رفع آبگرفتگی معابر و ساماندهی و لایروبی کلیه انهار رو بسته زیر یک متر و کانال های بالای یک متر و مسیل های اصلی ، حوضچه ها، تله های زباله گیر، طی دو هفته فعالیت نیروهای خدمات شهری شهرداری منطقه یک اجرا شد.
وی افزود : این طرح در دو بازه زمانی پیش بینی شده است که یک بازه زمانی آن تا ۴ شهریور ماه اجرا شد و طی آن در هفته اول بیش از ۲۶ هزار و ۳۸۹ متر طول و در هفته دوم بیش از ۲۹ هزار متر طول از انهار روبسته لایروبی شدند .
نوربخش تصریح کرد: در این بازه زمانی بیش از ۴۳ هزار متر طول از مسیل ها و رودخانه های سطح منطقه و کانال های روباز نیز به متراژ بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر طول پاکسازی و لایروبی شدند.
این مقام مسئول تصریح کرد : حوضچه های رسوبگیر نیز به تعداد ۶ حوضچه لایروبی شده و آب به صورت روان در این مسیرها در جریان است.
وی گفت: طرح جهادی دیگری نیز از ۲۱ شهریور آغاز شده و تا ۲۰ مهر طی سه هفته زمانی به طول می انجامد که تا کنون یک هفته از آن به اجرا رسیده است .
معاون شهردار منطقه یک خاطر نشان ساخت: عملیات لایروبی انهار روزانه انجام می شود و کلیه مسیل های شمال تهران تحت نظارت مستمر نیروهای ناظر بوده و پاکسازی و لایروبی می شوند و با توجه به بارش های اخیر مشکلی در انسداد این مسیل ها به وجود نیامده است.

چاپ چاپ