به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15

همزمان با وقوع سیل و آبگرفتگی ، امداد رسانی منطقه ۱۵ تا ۶صبح امروز ادامه داشت...

تاریخ انتشار: 19 سپتامبر 2015 - اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

همزمان با وقوع سیل و آبگرفتگی در شرق استان تهران از عصر دیروز
امداد رسانی منطقه ۱۵ تا ۶صبح امروز ادامه داشت
از اولین ساعات وقوع سیل و آبگرفتگی در شرق استان تهران، شهردار منطقه ۱۵ به همراه اکیپ امداد رسان و تجهیزات ویژه در محل حاضر شده و به امداد رسانی پرداختند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، با توجه به وقوع سیل و آبگرفتگی ناشی از بارندگی روز گذشته اکیپی به ریاست شهرداری منطقه ۱۵ و همکاری مناطق ۱۹ و ۲۰ از ساعت ۶:۳۰ عصر دیروز در محدوده بزرگراه امام رضا(ع) فعال شده و تا ساعت ۶ صبح امروز نسبت به مهار آبگرفتگی و امداد رسانی به شهروندان اقدام کردند .
بنابراین گزارش، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، معاون عمرانی استاندار، مدیر عامل سازمان آب استان تهران و فرمانداری های ری و پاکدشت در بازدیدهایی که طی شب گذشته از محدوده داشتند، از تلاش شهردار منطقه ۱۵ و اکیپ فعال در محل تقدیر و تشکر کردند.
بر اساس این گزارش، تدابیر ابلاغی شهردار محترم تهران و دکتر شریفی قائم مقام شهردار تهران نیز در مهار آبگرفتگی به صورت مداوم از طریق پیامهای تلفنی دکتر عبدالهی معاون خدمات شهری و محیط زیست به نیروهای امداد رسان ابلاغ شد.
برپایه این گزارش، با توجه به اینکه محور بزرگراه امام رضا (ع) در محدوده حریم تهران واقع شده است در این عملیات عوامل راهداری استان تهران نیز حاضر بوده و در کنار عوامل شهرداری به فعالیت پرداختند. در همین راستا نیز شهردار منطقه دستورات ویژه ای را به منظور برنامه ریزی هایی جهت پیشگیری از وقوع حوادث مشابه صادر کرد.
این گزارش حاکیست، در این عملیات تجهیزات منطقه شامل لودر، گریدر، بابکت و … و بالغ بر یکصد نیرو در محل حادثه حاضر بودند و همچنین ۲۰ دستگاه خودرو شهربان و حریم بان منطقه نیز با توجه به حجم انبوه گل و لای انباشته شده در محور امام رضا (ع) به امداد رسانی به خودروها پرداختند .
برپایه این گزارش، ساعت ۸ صبح امروز نیز شهردار منطقه به اتفاق معاونین و مدیران منطقه از محور امام رضا (ع) تا پاکدشت بازدید و اعلام کرد درحال حاضر مشکلی در محدوده منطقه ۱۵ وجود ندارد و تردد در محل امکان پذیر است. اکنون ستاد بحرانی نیز به ریاست صادقی رییس ستادبحران شهر تهران و فرماندار پاکدشت برای اقدامات بعدی تشکیل شده است.
بنابراین گزارش، بخشی از خانه های روستایی چهل قز واقع در محور بزرگراه امام رضا (ع) در این بارندگی دچار خسارت شده بود که امداد رسانی لازم به آنان نیز صورت گرفت و سه نفر مفقودی منطقه نیز شناسایی و پیدا شدند. تاکنون تلفات جانی از این حادثه گزارش نشده است.
شایان ذکر است، براثر سیل روز و شب گذشته روستاهای چهل قز، لپه زنک ، توتک، سنگتراشان و ناحیه قیامدشت در محدوده حریم منطقه دچار آبگرفتگی سطحی شدند که با حضور به موقع عوامل شهرداری منطقه حادثه ای گزارش نشد. همچنین روستاهای ده امام، حصار امیر، شهرک انقلاب، توچال و … از توابع شهرستان پاکدشت دچار آبگرفتگی شدید شدند که سرریز سیلاب آن به جاده امام رضا(ع) سرایت کرده بود که در عملیات دیشب و امروز صبح نسبت به لایروبی جاده اقدام و سیلاب مهار شد.

چاپ چاپ