نمادهای فرهنگی شهر اصفهان به ورودی شهر می رود
معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان:

نمادهای فرهنگی شهر اصفهان به ورودی شهر می رود

تاریخ انتشار: 19 سپتامبر 2015 - اخبار, اخبار شهرداری ها, از سراسر ايران
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: المان های ورودی شهر اصفهان باید برگرفته از معماری اسلامی و مخصوص اصفهان باشد که مسافر بتواند از طریق آن با فرهنگ اصفهان ارتباط برقرار کند.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان سید جمال الدین صمصام شریعت گفت: وضعیت چهار جهت ورودی های شهر اصفهان در شرایط حاضر به گونه ای است که نشانی از ورود گردشگر و مسافر به درون شهر تاریخی اصفهان را در خود ندارد چنانچه در قسمت ورودی فرودگاه اصفهان نیز وضعیت به همین گونه است .
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه با توسعه شهرها ورودی شهرها در دوره جدید کم کم از رونق افتاده ادامه داد: بر همین اساس نیاز است تا المان ها و نشانه هایی شهر را مبادی ورودی شهر مشخص نماییم تا در نهایت مرزبندی شهر را مشخص شود.
سید جمال الدین صمصام شریعت در خصوص اهمیت جایگاه زیباسازی ورودی های شهر اصفهان اظهار داشت: جایگاه ورودی های شهری به صورت ویژه در گذشته نیز مشخص بوده و به زمان فعلی اختصاص نداردچنانچه در گذشته حتی برای افزایش امنیت شهر دور آن حصار می کشیدند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه برخی از ساخت سازهای بی کیفیت مردم در ورودی های شهری باعث زشت شدن چهره شهر شده بیان داشت: بسیاری از میهمانان و مسافران در بدو ورود به شهر با این مسئله مواجه می شوند و این موضوع چهره خوبی برای شهر ندارد.
وی به ورودی های اصفهان در چهار جهت جغرافیایی اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین محورهای ورودی اصفهان محور فرودگاه بوده که اکثر مقامات و روسا از این طریق وارد اصفهان می شوند از همین رو محور اتوبان چمران برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و باید در جهت زیباسازی آن تلاش کنیم.
صمصام شریعت بیان داشت: در سایر محورها چون محور غرب که به سمت استان یزد ، مقرر شد با پوشش گیاهی و فضای سبز مناظر را به گونه ای طراحی شود تا از شرایط بهتری برای مسافران ایجاد شود؛ همچنین در ورودی فلکه استقلال در حال حاضر شرایط خوبی وجود ندارد و مقرر گردید در این ورودی میدانی برابر دانشگاه صنعتی ایجاد شود که بتواند یک ورودی جذاب برای شهر ایجاد کند.
وی همچنین به ورودی سمت جنوب اصفهان نیز اشاره نمود و گفت: در محور جنوبی شهر یعنی محور جاده شیراز به دلیل اینکه تنها بخشی از آن حریم اصفهان بوده و مابقی در حریم بهارستان است، کار خاصی نمی توان انجام داد مگر اینکه مدیریت آن به ما واگذار شود و اجازه دخالت مستقیم را به ما بدهند. البته در قسمتی که منتهی به سیتی سنتر است فعالیت هایی در زمینه زیباسازی صورت گرفته است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح داشت: در سمت شرقی نیز با توجه به حضور معادن و کارخانه های مصالح سازی در این منطقه، در کنار سایر المان ها و نشانه ها از ایجاد فضای سبز و نورپردازی استفاده می شود.

چاپ چاپ