۴۰ هواپیمای دست ساز در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران به پرواز درآمدند
در اختتامیه دوره های آموزشی تابستانه

۴۰ هواپیمای دست ساز در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران به پرواز درآمدند...

تاریخ انتشار: 20 سپتامبر 2015 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در مراسم جشن اختتامیه دوره های آموزشی ترم تابستان ۹۴ بیش از ۴۰ هواپیمای دست ساز ساخته شده توسط فراگیران در محوطه مرکز علوم و ستاره شناسی تهران به پرواز در آمدند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مهندس امیرحسین چیذری مدیر مرکز علوم وستاره شناسی تهران با بیان خبر فوق اظهار داشت : اختتامیه دوره های آموزشی ترم تابستان مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با حضور خانواده فراگیران و مدرسین دوره ها، برگزار شد و در این برنامه فراگیران ، همراه با والدینشان از بخش نمایشگاهی برنامه که از فعالیتهای طول مدت دوره آموزشی تشکیل شده بود شامل غرفه رباتیک،هوافضا، خلاقیت و نجوم کودکان بازدید کردند.
وی گفت : در غرفه هوافضا بسته های ساخت هواپیما در اختیار علاقمندان قرار داده شد و ۴۰ هواپیمای ساخته شده در محوطه به پرواز درآمدند ودر غرفه رباتیک، رباتهای خاص کنترلی توسط دانش آموزان به نمایش در آمدند.
چیذری تصریح کرد: در غرفه نجوم کودکان، پروژه های عملی کودکان شامل آشنایی با ستارگان و سیارات، صور فلکی و اسطوره های نجومی، فضا و… که در بخش نمایشگاهی به نمایش گذاشته شده بود مورد استقبال خانواده ها قرار گرفت.
مدیر مرکز علوم وستاره شناسی تهران خاطر نشان ساخت : در پایان برنامه، نفرات برتر دوره های آموزشی توسط مسئول آموزش معرفی و با اهداء بازیهای آموزشی از آنان قدر دانی شد و به فراگیران دوره های آموزشی بسته های اهدایی شامل گواهی پایان دوره، کتاب منظومه شمسی و ….. ارائه شد.
وی افزد: دوره های آموزشی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران،‌ به فراگیران این توانایی را داده است تا با استمرار شرکت در دوره های تخصصی با علم نجوم و آسمان شب، مفاهیم الکترونیکی به وسیله آزمایشات ساده و قطعات مکانیکی، ساخت و پرواز هواپیماهای بدون سرنشین، بازی با ابزارهای علمی و آموزشی بیشتر آشنا شوند و در آن پیشرفت کنند.
گفتنی است در ترم پاییز دوره های تئوری و کارگاهی شامل نجوم مقدماتی۱و۲، کیهان شناسی۱و۲، اخترفیزیک، عکاسی نجومی، علوم فضایی و… برای بزرگسالان و نجوم کودکان۱،۲ و پیشرفته برای گروه سنی ۷ تا ۱۳ ارائه می شود و همچنین در این ترم دوره های المپیاد نجوم، فیزیک، ریاضی، شیمی، زیست شناسی و دوره های آموزش نرم افزار کامسول و matematica و… نیز برای بزرگسالان برگزار می شود.

چاپ چاپ