به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 6،

ارتقاء فعالیت های قرآنی در سطح محلات مرکزی تهران

تاریخ انتشار: 21 سپتامبر 2015 - اخبار
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در نشست شورای عالی قرآنی در منطقه ۶ مطرح شد
ارتقاء فعالیت های قرآنی در سطح محلات مرکزی تهران
نشست شورای عالی قرآنی در منطقه ۶ جهت هم افزایی و ارتقاء فعالیت های قرآنی در سطح محلات مرکزی تهران در سالن جلسات برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، شورای عالی قرآنی منطقه جهت تحقق اهداف، سیاست ها و راهبردهای منشور قرآنی و ایجاد هماهنگی و حمایت از تشکلها و گروه ههای فعال مردمی فعالیت های گسترده ای را در خانه های قرآن و عترت اجرا کرده است.
در راستای تقویت و گسترش انس با قرآن کریم در سطح منطقه و ترویج مفاهیم قرآن کریم، خانه های قرآن و عترت در محلات به طور مستمر فعالیت های قرآنی را در خانه های قرآن و عترت محلات منطقه، سرای محلات و مساجد انجام می دهند.
ثبت نام و برگزاری دوره های تربیت معلم قرآن کریم، محفل انس با قرآن در محلات و مسابقات قرآنی از جمله این برنامه هاست. کارگاه تاثیر تربیت قرآنی و اسلامی بر فرزندان در مساجد منطقه برپا و در سرای محله ها کلاس های قرائت، تفسیر قرآن، تجوید، روخوانی قرآن و قصص قرآنی ویژه کودکان برگزار می شود.
به منظورترویج تلاوت قرآن کریم در بین بانوان محله، دوره های آموزش ترتیل قرآن کریم و دوره آموزش روخوانی، روان خوانی و مفاهیم به طور مستمر در خانه های قرآن و عترت برپا خواهد شد. کلاسهای آموزشی و قرائت قرآن نیز در همه مساجد منطقه برگزار می شود.
جلسات قرآن خانگی، برگزاری طرح بیت النور در منازل خانواده های شهید، انعقاد تفاهم نامه با مساجد منطقه ۶ در موضوعات تفسیر وقرائت قرآن و نهج البلاغه از دیگر اقداماتی است که در این نشست مطرح شد.
شهردار منطقه و شهرداران نواحی به صورت ثابت جهت برپایی نماز جماعت و رسیدگی به مشکلات از مساجد بازید می کنند.
عظیم بابایی با تاکید بر تمسک بر قرآن در تمامی مراحل زندگی خاطر نشان کرد: براساس تجربیات، آنچه باعث تحول در دوران جنگ و انقلاب شد، تمسک بر قرآن بود. در این شرایط نیز باید بر قرآن و معانی آن تمسک کرد.
شهردار منطقه ۶ در ادامه با اعلام آمادگی جهت همکاری در راستای گسترش فعالیت های قرآنی افزود: هر آنچه در اختیار ماست در شهرداری دریغ نخواهیم کرد. ما آمادگی داریم با همکاری دیگر سازمانها و ارگان ها از جمله آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، مساجد و محلات کانون های قرآنی در راستای ارتقاء فعالیت های قرآنی و مفاهیم گام های بلندی برداشته شود.
نشست شورای عالی قرآنی منطقه ۶ با هدف بررسی روش های ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه با حضور شهردار منطقه ۶، معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه، نماینده شورای عالی قرآنی و عترت شهرداری تهران، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا محمدی رئیس اداره تبلیغات شمال غرب تهران، نماینده آموزش و پرورش، اعضای شورای عالی قرآنی شهرداری منطقه و مدیران اجتماعی و… در سالن جلسات منطقه برگزار شد و در پایان جلسه، مراسم اعطای احکام به اعضای شورای عالی قرآنی برگزار شد.

چاپ چاپ