- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

برپایی جایگاه عرضه و ذبح بهداشتی دام در منطقه ۲۱

شهردار منطقه ۲۱ از برپایی جایگاه عرضه و ذبح دام بهداشتی در این منطقه همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان خبر داد .
به گزاش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱ ، دکتر جمال بافرانی شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت : طبق روال سنوات گذشته محلی برای عرضه دام بهداشتی و ذبح آن در انتهای بلوار شاهد غربی نرسیده به بزرگراه آزادگان در نظر گرفته شده که همزمان با عید سعید قربان ، نسبت به آذین بندی و تبلیغات محیطی در حدود ۲۳۰۰ متر مربع بنر در آن محل نیز اقداماتی خواهد شد .
وی افزود : در این محل تمهیداتی از قبیل آسفالت ، محوطه سازی و مسقف سازی با سازه های سبک و بخش بندی برای نگهداری دام ، در نظر گرفته شده و همچنین اکیپی ۵ نفره از دامپزشکان زیر نظر سازمان دامپزشکی ، برای نظارت بر ذبح دام ها و همچنین معاینه لاشه برای حصول اطمینان از سلامت آن مستقر خواهند بود .
به گفته این مقام مسئول ، پیش بینی می شود ۵ غرفه عرضه دام در این ایستگاه برپا شود که طبق برآوردها در حدود ۶۰۰ دام به متقاضیان عرضه خواهد شد و همچنین ۶ باسکول نیز جهت توزین دام ها برای مراجعین تعبیه شده است .
دکتر بافرانی در ادامه با اشاره به برپایی غرفه فرهنگی در جوار جایگاه عرضه دام بهداشتی بیان داشت : همزمان با روز عید سعید قربان غرفه فرهنگی برای کودکان با محوریت تفکیک پسماند از مبداء با اجرای برنامه های فرهنگی ، مسابقه ، آموزش شهروندی ، سامانه نشاط ، موسیقی و پذیرایی در نظر گرفته شده است .
شهردار منطقه ۲۱ همچنین تصریح کرد : برای خدمات رسانی بهینه به شهروندان و متقاضیان دام ، بخش ذبح و کشتار توسعه داده شده و اگر افرادی خواستار ذبح باشند در همان محل این کار بصورت کاملا بهداشتی و زیر نظر دامپزشک انجام خواهد شد .
در پایان دکتر بافرانی اظهار داشت : در روز عید سعید قربان تمهیداتی جهت تأمین آب محل از طریق استقرار تانکر آب و واتر جت جهت رفاه حال مراجعین اتخاذ شده است و همچنین تعدادی کارگر خدمات شهری نیز در محل استقرار خواهند یافت .