رونمایی از کتاب «در راه» به قلم سعید علامیان // از نویسندگان وعکاسان دفاع مقدس تجلیل می شود
تاریخ انتشار: 25 سپتامبر 2015 - اخبار, اخبار شهرداری ها

رونمایی از کتاب «در راه» به قلم سعید علامیان // از نویسندگان وعکاسان دفاع مقدس تجلیل می شود...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در مراسم رونمایی از کتاب «در راه» اثر سعید علامیان، نویسندگان و عکاسان حوزه دفاع مقدس نیز در فرهنگسرای سرو تجلیل می شوند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ ، کتاب «در راه» خاطرات آزاده جانباز سرباز وظیفه علی خسروی نیک به قلم سعید علامیان، شنبه ۴ مهر از ساعت ۱۶ در فرهنگسرای سرو رونمایی خواهد شد. مراسم رونمایی از این کتاب با حضور جمعی از نویسندگان و فعالان و عکاسان حوزه دفاع مقدس و مدیران شهری در فرهنگسرای سرو برگزار خواهد شد.
علاوه بر این، شهرداری منطقه ۶ با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از نویسندگان و عکاسان دفاع مقدس تقدیر می کند.
در این مراسم از بهرام محمدی فر، عکاس هشت سال دفاع مقدس که همرزم شهید حسن باقری و شهید مصطفی چمران است، تقدیر می شود. همچنین خانواده شهید سعید جان بزرگی، عکاس دفاع مقدس که لحظه بمباران شیمیایی حلبچه را ثبت کرده است، تجلیل خواهد شد.
کتاب «در راه» فراز و فرودهای خاطرات علی خسروی است که در تیرماه ۶۱ به خدمت زیرپرچم رفت و در چهارمین ماه خدمت در جبهه، به کمین دشمن افتاد، مجروح شد و به اسارت درآمد، حادثه ای که هشت سال از جوانی او را در بازداشتگاه های عراق گرفت.
بخش اصلی کتاب، خاطرات سال های اسارت علی خسروی است نه از جنس برخی خاطرات که وجه ممیزشان شکنجه، زخم و خون است. نگاه او به اسارت و اردوگاه، نگاه یک زندانی به زندانی است، فارغ از این که زندانی و زندانبان از دو ملیت مختلف و حتی در حال جنگ باشد. او همان قدر که ماجراهای اطراف خود و اشخاص هم بند را نقل می کند، به همان اندازه، معطوف درون است و حال خود را نیز بیان می کند.
احمد دهقان نویسنده، سیدعباس میرهاشمی رئیس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، حجت‌الاسلام سعید فخرزاده مسئول واحد «تاریخ شفاهی» حوزه‌ی هنری، حسین دهقان نویسنده، دکتر مسعود میری نویسنده و محقق از مهمانان این برنامه هستند.
این مراسم با مشارکت فرهنگسرای سرو، انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس، انتشارات بین الملل و انجمن عکاسان دفاع مقدس برگزار می شود.

چاپ چاپ